اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس کل دادگستری گیلان:

تالارهای عروسی آشفته نباشد

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: تالارهای عروسی برای آرامش شهروندان طراحی شده است و حق نداریم این محیط‌ها را ملتهب و آشفته کنیم.

تالارهای عروسی آشفته نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جان‌احمد آقایی ظهر امروز در جلسه پیشگیری از آسیب‌ها و انحراف‌های اجتماعی با موضوع رعایت حجاب و عفاف در اماکن عمومی به‌ویژه تالارهای عروسی گیلان با گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: در نظام حاکمیتی نظام اسلامی قانون و شرع حاکمیت دارد.

وی وظایف حاکمیت نسبت به ملت و تکالیف مردم نسبت به حاکمیت از منظر قانون اساسی را تشریح کرد و افزود: قوه قضائیه پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی در جامعه است.

آقایی قوه قضائیه را مسئول تحقق عدالت در جامعه خواند و تصریح کرد: دستگاه قضایی وظیفه دارد به تظلم‌خواهی اشخاص رسیدگی کند و حق مظلوم را از ظالم بگیرد و پشتیبان حقوق فردی باشد.

معاون اجتماعی دادگستری گیلان با اشاره به اینکه بعضی از جرایم جنبه حقوق حکومتی دارد، خاطر نشان کرد: قوه قضائیه در زمینه اخلال در نظم، بی‌بندوباری و تخریب اماکن مسئولیت دارد.

وی مردم را در زمینه مسائل اجتماعی شریک دانست و ابراز داشت: بعضی از حقوق متعلق به خداوند است و دستگاه قضایی تکلیف و اجبار دارد در این زمینه مداخله کند و نگذارد حدود الهی مورد تعرض واقع شود.

آقایی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا تکلیف دارد بر حسن اجرای قوانین نظارت کند، گفت: قوه قضائیه از حقوق مشروع شهروندان دفاع می‌کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اقدام‌های مناسب را در پیشگیری عنوان کرد و بیان داشت: قوه قضائیه پس از سه دهه تظلم‌خواهی معاونت پیشگیری از وقوع جرم را در تمام استان‌ها تشکیل داده است.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم چهار دهه است که در دنیا فعال شده و با سالم‌سازی و پیشگیری می‌توان در این زمینه موفق شد.

آقایی پیشگیری از وقوع جرم را بهتر از کیفر و درمان معرفی کرد و یادآور شد: در منابع و متن‌های فقهی پیشگیری به صراحت بیان شده است و دنیا نیز به این امر اعتقاد دارد و حتی در حوزه سیاست آن را دنبال می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان بی‌تقوایی و حسادت را سبب وقوع جرم ذکر کرد و اذعان داشت: جدال بین نفس و فطرت همواره وجود داشته است.

وی با بیان اینکه تقوا عامل پیشگیری از وقوع جرم است، تصریح کرد: در آموزه‌های دینی مصادیق فراوانی دیده می‌شود که اشاره به بحث پیشگیری دارد.

آقایی بر شناسایی عوامل بزه‌کاری، انحراف و قانون‌ستیزی در جامعه تاکید کرد و افزود: راهکارهای لازم باید در این زمینه ارائه شود تا بتوانیم عوامل خطرناک را خنثی کرده و کاهش دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان عوامل محیطی و اجتماعی را یکی از موارد بزه‌کاری در جامعه نامید و خاطر نشان کرد: بعضی اوقات محیط بر فرد تاثیر می‌گذارد و انسان توان مقاومت در مقابل آن را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ارزش‌های اسلامی باید در محیط حاکم باشد، اظهار داشت: یکی از محیط‌ها اماکن عمومی هستند و انتفاع آن نیز جنبه عمومی داشته و مقررات برای آن وجود دارد.

آقایی طراحی تالارهای عروسی را برای آرامش شهروندان توصیف کرد و گفت: حق نداریم این محیط‌ها را ملتهب و آشفته کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ایران اسلامی را الگوی دیگر کشورها اعلام کرد و بیان داشت: ایران الگوی ملت‌ها در بیداری اسلامی است و استکبار از گسترش انقلاب اسلامی در جهان وحشت دارد و به این دلیل نخبگان جامعه را ترور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دیگر کشورها به هنجارها و ارزش‌های اسلامی ایران احترام می‌گذارند، ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم ارزش‌های والای شهدا را حفظ کنیم.

آقایی تالارها را جزو اماکن عمومی برشمرد و یادآور شد: گیلان دارای فرهنگ غنی و ارزش‌های والاست و نمی‌خواهیم این ارزش‌ها با بعضی از حرکت‌ها زیر سؤال برود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه منافع اجتماعی را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهیم، اذعان داشت: شرع نفع شخصی را در قانون در نظر گرفته است ضمن اینکه اصل بر برائت افراد بوده و این امر در منابع فقهی، قانون عادی و اساسی آمده است.

وی به تشکیل بیش از 600 اتاق فکر دشمن با 3 میلیارد دلار بودجه برای مقابله فرهنگی با جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن می‌خواهد نظام اسلامی را از نظر فرهنگی به چالش بکشاند و متوجه شده است که با جنگ سخت و الکترونیک نمی‌تواند با ما مقابله کند.

آقایی بر انجام وظایف تمام نهادها و ارگان‌ها به نحو مطلوب تاکید کرد و گفت: با پیشگیری می‌توانیم جامعه‌ای عاری از بزه و جرم داشته باشیم.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول