اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اواخر امسال صورت می‌گیرد

برگزاری مانور آمادگی مقابله با بحران در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استان اردبیل گفت: مانور حفظ آمادگی نیروهای امدادی در مقابله با حوادث و سوانح اواخر امسال برگزار می‌شود.

برگزاری مانور آمادگی مقابله با بحران در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان اردبیل اظهار داشت: این مانور اواخر امسال در قالب طرح استقبال ایمن از بهار و با مشارکت فعالانه دستگاه‌های موردنظر برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جلسه بعدی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور استاندار اردبیل در 19 بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: در همایش ملی بازتوانی که به صورت کشوری برگزار شد اردبیل حضور فعال داشته به طوری که ما در قالب یک برنامه ملی و منطقه‌ای با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط تلاش می‌کنیم تا آموزش‌های امداد و نجات را به سرعت توسعه دهیم.

مدیرکل بحران استان اردبیل با ارائه گزارشی از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی در استان خاطرنشان کرد: 34 هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری بیمه شده‌اند که اغلب این پوشش مربوط به مزارع دیم بوده است.

اسلامی با اشاره به فرهنگ‌سازی در این زمینه همچنین ترغیب و تشویق کشاورزان به تغییر الگوی کشت بر اساس نظام جدید تعریف شده، تسهیلات بلا‌عوض و خود‌یاری زارعان بیان داشت: با حمایت دولت خدمتگزار و در راستای تغییر الگوی کشت به زارعان متقاضی 85 درصد تسهیلات بلا‌عوض پرداخت می‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود پرداخت 32 میلیارد و 600 میلیون تومان خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی به ویژه از محل خشکسالی را یادآور شد و اظهار داشت: این پرداختی‌ها از طریق بیمه محصولات کشاورزی بوده است.

 مدیرکل بحران استان اردبیل مهمترین اولویت امسال ستاد بحران را استمرار آموزش‌ها و همگانی کردن آن در سطح عمومی و مناطق روستایی و شهری اعلام کرد و افزود: ما در موارد یازده‌گانه بحث آموزش با هدف پیشگیری از وقوع حادثه و به حداقل رساندن خسارت‌ها در تلاش هستیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های عضو کار گروه تخصصی ستاد بحران استان و دهیاران آموزش‌ها را برگزار کنیم که در این زمینه از توانمندی مربیان و کارشناسان آموزش دیده در سطح کشور استفاده می‌کنیم.

اسلامی از برگزاری آموزش‌های همگانی امداد و نجات و پیشگیری از حوادث به همت هلال احمر استان خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد روستاهای ما صاحب دهیاری هستند که ما با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم آموزش‌های خود را کارآمد، توانمند و گسترده ادامه دهیم.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی کار گروه آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه مدیریت بحران به دبیری صدا و سیما تصریح کرد: ما از تمام رسانه‌ها انتظار داریم فرهنگ پیشگیری از وقوع حوادث و به حداقل رساندن آسیب‌ها را در جامعه نهادینه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه سعید هاشمی مسئول هماهنگی آموزش ستاد بحران استان  از آمادگی این مجموعه برای برگزاری کلاس‌های آموزشی خبر داد و اظهار داشت: اگر هزینه مربوط به استاد حاضر شده در این کلاس تامین شود ما آمادگی داریم کلاس‌های آموزشی را برگزار کنیم که در این زمینه انتظار می‌رود هر دستگاهی از محل اعتبارات آموزشی خود در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول