اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل خبر داد

پرداخت 15.5 میلیارد تومان اعتبار از محل بحران به اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: در سال جاری بیش از 15.5 میلیارد تومان اعتبار برای جبران آسیب‌های وارده به استان از محل خشکسالی و وقوع شرایط بحرانی به استان اردبیل اختصاص یافته خبر داد.

پرداخت 15.5 میلیارد تومان اعتبار از محل بحران به اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: این رقم نسبت به سال گذشته که حدود 7 میلیارد و 800 میلیون تومان بود دو برابر افزایش یافته که نشان از اهتمام دولت خدمتگزار به رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم در اثر وارد شدن آسیب‌ها و خسارات وارده است.
وی عامل بسیاری از آسیب‌ها و تهدیدهای حوزه اجتماعی و سلامتی بشر را ناشی از بی‌تدبیری بشریت به حوزه زیست محیطی توصیف کرد و گفت: تخریب، تهدید و ویرانی‌هایی که بشر در طبیعت و محیط زیست ایجاد کرده است به گونه‌ای بوده که دیگر موجودات از آن در امان نیستند.
این مسئول به حساسیت نقش مدیریت در مقابله و مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی و غیر‌طبیعی اشاره کرد و افزود: اگر در دنیا چهار منطقه و اراضی کشاورزی طلایی باشد یکی از آنها در ایران است که ما باید با مدیریتی درست و بهینه از این سرمایه عظیم استفاده شایسته‌ای داشته باشیم.
بیگدلو با ذکر نمونه‌هایی از گزینش دانشگاه‌های ما که وارونه با پذیرش دانشگاه‌های دنیا است، ابراز داشت: منابع انسانی در کشورمان حدود یک درصد جمعیت دنیا را شامل می‌شود اما چهار درصد منابع زیرزمینی دنیا در ایران است که ما هرگز نتوانسته‌ایم تعادلی در مدیریت بهینه با هدف بهره‌برداری درست از این منابع ایجاد کنیم.
معاون عمرانی استاندار اردبیل با یادآوری اینکه امروز کشورمان به یک کارگاه عظیم عمران و سازندگی تبدیل شده و پیشرفت‌ها نیز رو به جلو و شتابان است گفت: با این همه پیشرفت‌ها و رشد و بالندگی ایران در حوزه‌های مختلف نقش مدیریت در اداره امور جامعه بسیار با اهمیت است چرا که مدیریت بهینه از حیف و میل اموال و هزینه‌های زاید در این ارتباط جلوگیری می‌کند.
این مسئول ادامه داد: مدیریت تنها تامین منابع مالی نیست بلکه بالاتر از آن فکر و ایده جدید در مدیریت است که می‌تواند یک مجموعه را از بحران‌ها و بسیاری از گرفتاری‌های روزمره نجات دهد.
وی حمایت دولت خدمتگزار را با تامین اعتبارات با هدف رفع مشکلات و نواقص یادآور شد و اظهار داشت: از 15.5 میلیارد تومان اعتبار خشکسالی و بحرانی که به استان اختصاص یافته بخشی صرف حذف نقاط حادثه‌خیز، ایجاد سیستم کت دو در فرودگاه اردبیل، سیستم آیلس در هواشناسی و فرودگاه اردبیل، حوزه آموزش در بخش‌های مختلف، تجهیز راه‌ها به امکانات هوشمند و مدیریت شایسته بحران و حوادث شده است.
وی لغو پروازهای فرودگاه اردبیل را در فصولی از سال در شأن استان گردشگری‌ اردبیل ندانست و گفت: ما برا ی حل این مشکل و افزایش ضریب ایمنی در فرودگاه اردبیل با صرف 12 میلیون تومان دستگاه‌های مورد نیاز را خریداری کردیم و انتظار داریم تا نیمه اول سال آینده با نصب آنها مشکل تاخیر پرواز در فرودگاه اردبیل برطرف شود.
معاون عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: هر چند معتقدیم اعتبار اختصاص یافته محدود و اندک است اما با مدیریت درست می‌توان با اعتبار 1.5 میلیارد تومان اختصاص یافته به استان دو برابر این اعتبار کار مفید و زیرساختی انجام داد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول