اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وقوع پدیده گرد و غبار

آلودگی هوای خوزستان به 10 برابر استاندارد رسید

خبرگزاری فارس: با ورود توده گرد و غبار، از صبح امروز آلودگی هوای خوزستان به بیش از 10 برابر حدمجاز استاندارد رسید.

آلودگی هوای خوزستان به 10 برابر استاندارد رسید
کارشناس مسئول آزمایشگاه حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه پدیده گرد و غبار از ساعت 3 صبح امروز به استان وارد شده بود، افزود: میزان آلودگی هوای شهر اهواز در ساعت 4 صبح به 231 میکروگرم بر مترمکعب رسید که با افزایش تدریجی تا ساعت 8 صبح به 496 میکروگرم بر مترمکعب رسید.
الهام خاکسار افزود: در ساعت 9 صبح امروز میزان ذرات گرد و غبار در هوای اهواز 760 میکروگرم بر مترمکعب (معادل 5 برابر حدمجاز)، در آبادان به یک هزار و 663 میکروگرم بر مترمکعب (معادل 11 برابر حدمجاز استاندارد) و امیدیه 266 میکروگرم بر مترمکعب (معادل دو برابر حد مجاز استاندارد) گزارش شد.
وی با بیان اینکه شدت ذرات گرد و غبار در هوای اهواز در ساعت 10 صبح امروز به 3 هزار و 600 میکروگرم بر مترمکعب (24 برابر حد استاندارد) رسید، اظهار کرد: شدت این پدیده در استان رو به کاهش است؛ به طوری که در ساعت 12 امروز آلودگی هوای اهواز به یک هزار و 404 میکروگرم بر مترمکعب (معادل 9 برابر حد استاندارد)، هوای آبادان به یک هزار و 650 میکروگرم برمترمکعب ( معادل 11 برابر حد استاندارد) و امیدیه 958 میکروگرم بر مترمکعب (6 برابر حد استاندارد) کاهش یافت.
پدیده گرد و غبار همچنین موجب تعطیلی مدارس نوبت بعد از ظهر مدارس آبادان شد.
به گزارش هواشناسی خوزستان توده گرد و غبار از کشور عراق و از حوالی منطقه بستان به خوزستان وارد شده، شهر‌های شوش، سوسنگرد، دزفول، گتوند، شوشتر و اهواز را متاثر کرده و تا عصر امروز ماندگار است، روند کاهش پدیده از اواخر وقت امروز و اوایل وقت فردا اتفاق می‌افتد.
براساس شاخص استاندارد آلودگی و کیفیت هوا (PSI) از صفر تا 50 نشانه هوای پاک، بین 50 و 100 نشان‌دهنده هوای سالم، 100 تا 200 نشانه هوای ناسالم، 200 تا 300 نشانه هوای بسیار ناسالم و بیشتر از 300 خطرناک است.
شاخص PSI گرد و غبار نشان می‌دهد اهواز، از ابتدای امسال تا آذرماه یعنی طی 276 روز تنها 55 روز هوای پاک را تجربه کرده است، در این 9 ماه اهواز 90 روز سالم، 74 روز ناسالم، 29 روز بسیار ناسالم و 28 روز خطرناک را از سر گذرانده است.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول