اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد

اختصاص اعتبار برای مقابله با پدیده گرد و غبار

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اختصاص اعتباری چشمگیر برای مقابله با پدیده گرد و غبار از طریق سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: این اعتبار برای توسعه «جنگلکاری» و ایجاد باغات متراکم در جنوب استان هزینه می‌شود.

اختصاص اعتبار برای مقابله با پدیده گرد و غبار
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب ایوب ایرانی‌فام در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: بازسازی باغات قدیمی و حذف باغات درجه سه و جایگزینی باغات درجه دو به جای آنها، برای اجرا در تمام شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.
وی افزود: برای این کار اعتبار لازم در قالب موافقتنامه درخواست شده است و منتظر اختصاص اعتبار هستیم.
ایرانی‌فام در ادامه از اختصاص اعتباری چشمگیر برای مقابله با پدیده «گرد و غبار» از طریق سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: این اعتبار برای توسعه «جنگلکاری» و ایجاد باغات متراکم در جنوب استان هزینه می‌شود و ما نیز برنامه‌های خود را در این خصوص ارائـه کرده‌ایم.
وی گفت: اصلاح خاک، بازسازی باغات درجه 3 و ایجاد جنگل‌های متراکم از اهداف و محورهای برنامه‌های ارائه شده توسط سازمان جهادکشاورزی استان است که جزئیات این طرح بلافاصله پس از اختصاص اعتبار به اطلاع عموم خواهد رسید.
 
آغاز ایجاد باغ به وسعت 2600 هکتار
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی همچنین تصریح کرد: اجرای طرح ایجاد باغات متراکم در صورت تأمین اعتبار، امسال به وسعت 2 هزار و 600 هکتار آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا برنامه پنجم توسعه به 5 هزار هکتار افزایش یابد.
ایرانی‌فام در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص جایگزینی الگوی کشت محصولات پر آب، گفت: با اجرا و نهادینه شدن طرح اصلاح الگوی کشت در سطح استان، ترکیب کِشتی مشخص در سطح استان معرفی شده و کشاورزان با توجه به تخصص خود، نوع کشت محصول را انتخاب می‌کنند.
وی اظهار کرد: در این طرح که در حال اجرا است، ارقام جدید جو، گندم، زیره، دانه‌های روغنی و حبوبات جایگزین محصولاتی می‌شوند که نیاز شدید به آب داشته و در بازار هم معمولاً به ضرر کشاورز تمام می‌شوند.
ایرانی‌فام اضافه کرد: هر وقت شاهد افزایش بی‌رویه قیمت محصول در بازار باشیم، با هماهنگی و تدبیر و کنترل واردات محصول، قیمت‌ها را به حدمطلوب و معقول در سطح بازار می‌رسانیم.
ایرانی‌فام گفت: در این روش، با مصرف حداقل سموم و کود شیمیایی، کنترل آفات به روش‌های غیرشیمیایی انجام می‌شود و برای این امور، کلینیک‌های گیاه پزشکی و حفظ نباتات در تمام شهرهای استان فعال هستند.
 
جایگزینی کودهای زیستی و آلی به جای کودهای شیمیایی
معاون بهبود تولیدات گیاهی همچنین تصریح کرد: جایگزینی کودهای زیستی و آلی به جای کودهای شیمیایی در اولویت برنامه‌های جهاد‌کشاورزی قرار دارد.
ایرانی‌فام گفت: امسال هیچ‌گونه آلودگی در محصولات کشاورزی بناب مشاهده نشد و تولیدات این شهرستان استاندارد بود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول