اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبق قانون؛

کودک آزاری جزو جرائم عمومی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: ساختار مستحکم خانواده در کشور موجب کاهش کودک آزاری در جامعه ایران شده و البته قانونی در کشور وجود دارد که کودک آزاری را جزو جرائم عمومی تلقی کرده و نیازی به شاکی خصوصی نیست.

کودک آزاری جزو جرائم عمومی است
بهرام صمدی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت:  46 درصد مراجعان پزشک قانونی استان در تبریز پذیرش شده و 65 درصد فوت شدگان نیز به مرکز تبریز ارجاع داده شده‌اند.
وی گفت: همسر آزاری در دو بخش شوهر آزاری و زن آزاری وجود دارد و سیر فزاینده‌ای در زمینه همسر آزاری در استان وجود دارد.
صمدی خاطرنشان کرد: در سال 89 بیش از 3 هزار مورد همسر آزاری بوده که 120 مورد از این تعداد شوهر آزاری بوده است.
مدیر کل پزشک قانونی آذربایجان شرقی اظهار داشت: کودک آزاری به صورت موردی و محدود بوده و امسال کم‌تر از چهار مورد بوده است که آخرین مورد مربوط به اتو سوزی دختری خردسال بوده است.
 
کودک آزاریجرو جرائم عمومی است
صمدی‌راد ادامه داد: ساختار مستحکم خانواده در کشور موجب کاهش کودک آزاری در جامعه ایران شده و البته قانونی در کشور وجود دارد که کودک آزاری را جزو جرائم عمومی تلقی کرده و نیازی به شاکی خصوصی نیست.
وی خواستار حساسیت جامعه و نیروهای انتظامی در این زمینه  شد و گفت: پزشکان نیز موظف به انتقال و بیان این مسئله هستند و موارد به دقت منعکس می‌شود.
مدیر کل پزشک قانونی آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته بخشی از معاینات در ساعات غیراداری و تعطیلات صورت گرفته  که 22 درصد خدمات را شامل می‌شود.
وی تاکید کرد:85 درصد مراجعات مربوط به معاینات است که به روز صورت می‌گیرد اما در زمینه آزمایش‌ها مدت زمان خاصی لازم است که در موارد مختلف متفاوت است.
مدیر کل پزشک قانونی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: آذربایجان شرقی در زمینه رعایت استانداردهای پزشک قانونی کشور دارای رتبه‌های برتر کشوری است.
 مدیرکل سازمان پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمار قتل از سال 83 تاکنون تغییر چندانی نداشته است، گفت: هرساله یک در هزار مورد درگیری‌ها منجربه قتل می‌شود.
وی در ادامه تاکید کرد: در سال 83 حدود 23 هزار مصدومان منازعات داشته‌ایم که این آمار در سال 89 با 20 درصد افزایش به 35 هزار نفر رسیده است.
انتهای پیام/
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول