اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای مهر تا کنون در خمینی‌شهر

کارکنان اورژانس خمینی‌شهر 3 هزار مأموریت تجربه کرده‌اند

خبرگزاری فارس: مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان خمینی‌شهر گفت: مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان خمینی‌شهر در سه ماه‌ سوم سال‌ جاری 2 هزار و 896 مأموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی را انجام داده است.

کارکنان اورژانس خمینی‌شهر 3 هزار مأموریت تجربه کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فوریت‌های پزشکی و اورژانس اصفهان، محسن رحمتی با اعلام این خبر اظهار داشت: از تعداد کل مأموریت‌های انجام شده اورژانسی در این مدت در شهرستان خمینی‌شهر، یک هزار و 163 مورد تصادفی و یک هزار و 647 مورد غیر تصادفی بوده و این اعداد به ترتیب 40 و 60 درصد کل مأموریت‌ها را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه در سه درصد از مأموریت‌های غیر تصادفی انجام شده، بیماران پیش از حضور تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی جان خود را از دست داده بودند، افزود: 50 درصد از تصادف‌های این شهرستان در پاییز امسال، مربوط به موتورسواران در رده‌ سنی 20 تا 27 سال بوده است.
مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اینکه تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی خمینی‌شهر در این مدت، 12 مورد احیای موفق و دو مورد کمک به مادران باردار در زایمان طبیعی را به نام خود ثبت کردند، تصریح کرد: تعداد مأموریت‌های تصادفی، غیر تصادفی و احیای موفق شهرستان خمینی‌شهر در سه ماهه‌ سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 7، 23 و 60 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به افزایش سه برابری مشکلات قلبی در سه‌ ماهه سوم نسبت به تابستان سال‌جاری در شهرستان خمینی‌شهر گفت: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این شهرستان در سه ماهه‌ سوم امسال بر بالین 300 بیمار مبتلا به مشکلات قلبی حاضر شدند و این در حالی است که این تعداد در کل شش ماه ابتدای سال‌جاری 150 مورد بوده است.
رحمتی اظهار داشت: مرکز اورژانس 115 خمینی‌شهر در آذرماه امسال از تمام امدادخواهان در این ماه برای سنجش رضایت‌مندی آنها از خدمات فوریت‌های پزشکی اورژانس پیش‌بیمارستانی نظرسنجی کرد که برطبق آمار به دست آمده 63 درصد به نظرسنجی صورت گرفته پاسخ دادند و در این جریان تعداد پاسخ‌های خوب و عالی، متوسط، ضعیف و بد به ترتیب 76.5، 8.5، 4.3 و 10.7 بوده است.
وی ادامه داد: پس از تماس با افراد ناراضی مشخص شد، بیشتر این افراد با وظایف اورژانس 115 آشنایی کامل نداشته‌اند.
مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان خمینی‌شهر تصریح کرد: برگزاری شش جلسه‌ تحلیل عملیات بین مسئولان پایگاه‌ها و سرپرست فوریت‌های پزشکی، افتتاح سامانه‌ پیام کوتاه، انجام 36 مورد بازدید نامحسوس از پایگاه‌های اورژانس 115، برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه ویژه‌ تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی خمینی‌شهر به میزان 240 نفر ساعت در دو گروه و برگزاری کلاس آموزشی تریاژ پیشرفته ویژه تکنسین‌های قطب آموزشی خمینی‌شهر به میزان 240 نفر ساعت در دو گروه از جمله اقدامات مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان در سه ماهه‌ سوم امسال بود.
وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ثابت‌سازی و انتقال بیمار ویژه‌ پرسنل هلال‌احمر شهرستان، آموزش طرح بها برای شرکت‌کنندگان در مانور اسکان اضطراری اردستان، آموزش احیای تخصصی جهت پرسنل کادر درمانی بیمارستان بهنیا تیران، آموزش طرح بها ویژه‌ مربیان تربیت‌بدنی خمینی‌شهر و کارگاه آموزشی ثابت‌سازی و انتقال بیمار برای امدادگران اورژانس 115 هر یک به ترتیب به میزان 60، 240، 160، 240 و 48 نفر ساعت از دیگر اقدامات این مرکز در مدت یاد شده بوده است.
به گزارش فارس، مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان خمینی‌شهر با برخورداری از شش پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، هشت دستگاه آمبولانس و 50 نفر پرسنل در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به امدادخواهان است.
انتهای پیام/خ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول