اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطرح کرد

برخورد با تبلیغات غیراخلاقی در داروخانه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از برخورد با تبلیغات غیراخلاقی در داروخانه‌ها در این استان خبر داد.

برخورد با تبلیغات غیراخلاقی در داروخانه‌ها
یحیی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار کرد: نظارت بر داروخانه‌های استان و توزیع مناسب دارو در سطح استان از جمله وظایف این معاونت است که با تمام توان در این راستا فعالیت می‌کنیم.
وی با اشاره به نظارت بر نحوه ساخت داروهای ترکیبی افزود: در بازرسی‌هایی که از داروخانه‌ها انجام می‌شود محل ساخت، نحوه کار و مواد مصرفی برای ساخت داروهای ترکیبی مورد بازدید و بازرسی قرار می‌گیرد و بر اساس آیین‌نامه جدیدی که برای ساخت داروهای ترکیبی اعلام شده، باید داروخانه‌ها برای ساخت این نوع داروها این ضوابط را رعایت کنند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: داروخانه‌هایی که از این مقررات تخطی کنند و شرایط لازم را نداشته باشند مجوز ساخت داروهای ترکیبی آنها باطل می‌شود.
رضایی تصریح کرد: هم‌اکنون هیچگونه کمبود دارویی در استان نداریم و داروخانه‌های بخش خصوصی و داروخانه‌های دولتی و بیمارستان‌ها و همچنین داروخانه‌های مستقر در مراکز بهداشتی در توزیع داروهای مورد نیاز شهروندان سراسر استان اهتمام می‌ورزند.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان بر تمام مواد غذایی وارداتی اعم از فرآوری شده، مواد اولیه و مواد آرایشی، بهداشتی و غذایی و تولیدی در استان نظارت دارد و اجازه نمی‌دهیم مواد غذایی غیر استاندارد توزیع شود.
این مسئول گفت: تمام مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و مواد خام وارداتی که وارد گمرکات استان می‌شود نمونه‌های آن به معاونت غذا و دارو ارسال می‌شود و در آزمایشگاه با استانداردهای موجود مطابقت می‌دهیم و تا زمانی که مجوز ترخیص صادر نشود این اجناس از گمرک خارج نمی‌شوند.
رضایی بیان کرد: نظارت بر کارخانه‌های مواد غذایی و آرایشی بهداشتی استان نیز به صورت مستمر و ماهانه انجام می‌شود و با متخلفان نیز برخورد می‌شود.
وی در ادامه از برخورد با تبلیغات غیراخلاقی در داروخانه‌ها خبر داد و عنوان کرد: به طور مرتب از داروخانه‌ها بازرسی انجام می‌شود و با تبلیغات غیراخلاقی در این مراکز برخورد قاطع می‌شود و از همه داروخانه‌ها می‌خواهیم نسبت به رعایت شئون اخلاقی اهتمام ورزند.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول