اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

دشمن با ماهواره قصد تخریب اعتقادات مردم را دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: دشمن با تشدید فعالیت‌های شبکه ماهواره‌ای علیه اسلام قصد تخریب باورهای دینی، اعتقادات و بنیان خانواده را دارد.

دشمن با ماهواره قصد تخریب اعتقادات مردم را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر به جنگ نرم دشمن ناتوی فرهنگی اشاره کرد و گفت: از جلوه‌های روشن جنگ نرم دشمنان برنامه‌های ماهواره‌ای گسترده است و دشمنان با ترویج فساد و بی‌بند و باری شبکه‌های ماهواره‌ای را تشدید کرده که برنامه‌ریزی و تلاش برای آگاهی قشرهای مختلف جامعه از ترفندها و دسیسه‌های دشمنان لازم است.

وی به خطرات ماهواره و نقش آن در سست کردن اعتقاد مردم و ترویج شهوت‌رانی اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از ماهواره هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است زیرا مجلس شورای اسلامی در سال 73 استفاده از آن را ممنوع اعلام کرده است.

حجت‌الاسلام لروند استفاده از ماهواره را مهم‌ترین تهدیدات مذهبی عنوان کرد و گفت: ماهواره و رسانه‌های تبلیغی بیگانه یکی از ابزارهای مهم تأثیرگذار در نوع بینش و اخلاقیات جوانان در عصر کنونی است و امروزه با کمال تأسف حجاب و حیا در بین جوانان بسیار کمرنگ شده و شبکه‌های ماهواره‌ای مانند بت سامری عده زیادی را دور خود جمع کرده بود و این شبکه‌ها تمام اخلاقیات، اعتقادات و بنیان خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار شبکه ماهواره‌ای با برنامه‌های ضد اخلاقی و ضد فرهنگی راه‌اندازی شده است، گفت: این تعداد ماهواره‌ در دنیا برای 200 میلیون نفر فارسی‌ زبان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: 13 شبکه با رویکرد عناد با انقلاب اسلامی و از این تعداد یک‌صد شبکه مربوط به ایران و 50 شبکه ویژه برنامه‌های ضد اخلاقی و ضد فرهنگی است.

امام جمعه پلدختر گفت: دشمنان 300 میلیارد دلار برای تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی اعتبار داده‌اند که متأسفانه تبلیغات گسترده‌ای نیز دارند و جهت‌گیری این شبکه‌ها بر مبنای مبارزه با دین و ارزش‌های اخلاقی، از بین بردن قبح روابط  نامشروع، ترویج فرهنگ غربی، ناامید کردن هواداران انقلاب، امیدواری به ضد انقلاب، فروپاشی نظام خانواده و سستی اعتقادات است.

حجت الاسلام لروند تصریح کرد: ورود ماهواره به خانه‌ها  فروپاشی خانواده‌ها و حرکت به سوی سستی اعتقادات دینی است و تشویق به روابط نامشروع‌، استحاله فرهنگی و هویت دینی فرزندان این ملت از حداقل اهداف مدیران شبکه‌های ماهواره‌ای است.

امام جمعه پلدختر گفت: شبکه ماهواره‌ای تهدیدی برای غیرت و هویت دینی جامعه است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول