اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گیل‌آبادی:

130 شبکه ماهواره‌ای برای استحاله ایران فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: 130 شبکه ماهواره‌ای برای استحاله تمدن ایرانی از سوی آمریکا فعالیت می‌کنند.

130 شبکه ماهواره‌ای برای استحاله ایران فعالیت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهرام گیل‌آبادی صبح امروز در هفتمین نشست تخصصی گفتمان تربیت که با موضوع تاثیر رسانه بر روی جوانان برگزار شد، اظهار داشت: امروز رسانه طیف وسیعی از مخاطبان را شامل می‌شود که این دربرگیری همه رنج‌های سنی را متشکل می‌شود‌.
معاون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با این حال در این جهان خداوند سه دسته انسان با سه نحوه فراگیری خلق کرده است که موارد سمعی، بصری، هیجانی را شامل می‌شود و از نوعی دیگر امروز هر ابزاری که نتیجه آن انتقال پیام بین افراد باشد خود یک رسانه محسوب می‌شود.
وی خطاب به معلمان گفت: امروزه سیستم آموزشی ما به جهت تاثیرگزاری رسانه دچار مشکل است چرا که بعضی از معلمان شیوه برقراری ارتباط با دانش‌آموزان و دانشجویان را بلد نیستند که این برقراری ارتباط این سه رکن فراگیری را شامل می‌شود.
گیل‌آبادی بیان کرد: از جهاتی دیگر کارکرد رسانه‌ها به نسبت میل انسان‌ها برنامه‌ریزی می‌کند، به عنوان مثال هر جوانی به سمت موبایل، فضای سایبری و یا ماهواره کشیده نمی‌شود و این مهم در مقوله رسانه میل انسان را در بر می‌گیرد.
مدیرسابق رادیو جوان ادامه داد: همان‌طور که تاثیرگزاری رسانه در سیستم آموزشی ما مشکل دارد تعریف مطالعه نیز در این دستگاه خالی از مشکل نیست چرا که خوراک فکری و مطالعه جوانان ما به سمت موارد بیهوده‌ای کشیده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هر انسانی زمینه متفاوتی در نیازش دارد و جالب این است که نیاز آن امروزه بازیچه دست شبکه‌های ماهواره‌ای شده است چرا که همین شبکه‌ها امروز به نسبت میل و نیاز مردم برنامه‌ریزی می‌کنند.
معاون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تشریح کرد: در همین مقوله تهاجم غرب، 230 ماهواره در کل فضای دنیا فعالیت می‌کند که از این تعداد 130 ماهواره فقط برای استحاله ایران فعالیت می‌کند و جالب است بدانید ایران مقاومت زیادی در ساختار رسانه‌ای خود دارد چرا که آمریکا برای در دست گرفتن نبض فکری کشور روسیه فقط 13 شبکه را راه‌اندازی کرده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمجازی که در ایران به فعالیت ننگین خود می‌پردازند از گویش هیچ موضوعی دریغ نمی‌کنند که به عنوان مثال می‌توان به بخش ورزش، موسیقی، انحصار موسیقی، سکس، کودکان، وابستگی به فضای سیاسی اپوزسیونی، آرایش و زیبایی و هزاران موضوعات دیگر اشاره کرد.
این تحلیلگر رسانه و استاد دانشگاه بیان کرد: در پی فعالیت‌های خارج از عرف این شبکه‌ها برنامه‌ای تحت عنوان نگین چندی پیش برای هدف گرفتن نجابت دختران ایرانی افتتاح شد که در آن مقوله‌های جنسی، اسلام، ایران، رهبران، مردم و نظام اسلامی را هدف گرفته‌اند.
 
*ایران اسلامی در برابر تهاجم‌های بی‌معنی غرب ایستادگی کرده است
وی تاکید کرد: در حال حاضر یکی از پارامترهای سازمان BBG آمریکا هدایت هفت استراتژیک است و در تلاش است در ایران بین فضای ایرانیت و اسلامیت اختلاف به وجود بیاورد که می‌توان از مصادیق آن به ساخت مستند جنگجویان خدا توسط کریستین امانپور و صدها مورد دیگر اشاره کرد.
این تحلیلگر رسانه و استاد دانشگاه گفت: جان اوکلین می‌گوید در بحران گروگانگیری در ایران در سال 1979 بود که دریافتیم دشمنان آینده خود را کشف کرده‌ایم و هم‌چنان این موقعیت به یک تعارض جدی پیش رفت و غرب بداند ایران اسلامی در برابر تهاجم‌های بی‌معنی غرب ایستادگی کرده است. 
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول