اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی سپاه استان سمنان:

شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه ابهت پوشالی این رژیم را فرو ریخت

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه ابهت پوشالی این رژیم را فرو ریخت.

شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه ابهت پوشالی این رژیم را فرو ریخت

حسین‌علی جعفری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان به مناسبت روز غزه اظهار کرد: شکست ارتش رژیم اشغالگر قدس در مواجهه با مقاومت حماس تایید سخنان ‌سیدحسن نصرالله بود که اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است.

وی گفت: مهم‌ترین دستاورد جنگ 22 روزه غزه کسب مشروعیت حماس و مقاومت در جهان عرب، جهان اسلام و عرصه بین‌المللی بود.

معاون سیاسی سپاه استان سمنان با اشاره به بحران مالی جهانی تصریح کرد: این بحران ناشی از سیاست‌های جنگ‌طلبانه بوش بود و این تحولات و شکست رژیم صهیونیستی در لبنان، جبهه هم‌پیمانان آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان غرب را دچار چالش و مشکل ساخت.

جعفری با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان اظهار کرد: اسرائیل باید تلفات خود را در لبنان ترمیم کند و به پدیده مقاومت در غزه پایان بخشد چرا که رژیم صهیونیستی، حماس را یک خطر بالقوه و راهبردی برای خود می‌داند.

وی با اشاره به نتایج جنگ 22 روزه غزه عنوان کرد: شکست رژیم صهیونیستی، امتیازاتی که مقاومت در ابعاد گوناگون به دست آورد، تثبیت و رسوخ هر چه بیشتر برنامه‌های مقاومت در بعد منطقه‌ای جهان عرب، جهان اسلام و بین‌المللی، رشد افراطی‌گرایی در جامعه رژیم صهیونیستی از جمله نتایج و دستاوردهای جنگ 22 روزه غزه هستند.

معاون سیاسی سپاه استان سمنان بیان کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای این یورش وحشیانه آن بود که ارتش رژیم صهیونیستی با اینکه تمام توان خود را به کار گرفت از دستیابی به کوچک‌ترین دستاورد نظامی ناکام ماند.

جعفری گفت: آنچه مقامات این رژیم به عنوان اهداف جنگ مطرح ساخته بودند این بود که اولا توان نظامی و موشکی مبارزان حماس را درهم بشکنند و هم‌چنین سرباز اسیر اسرائیلی را که در اسارت حماس قرار دارد آزاد سازند.

وی افزود: از سویی اسرائیل با این خطر رو به ‌رو بود که به قول خودش اعتبار نظامی‌اش را با یک شکست دیگر از دست بدهد، شکستی که بسیار چشمگیرتر نشان می‌داد زیرا دشمنی که این بار با آن رو به رو شده بود یعنی حماس در غزه، بی‌شک بسیار ضعیف‌تر از حزب‌الله لبنان به شمار می‌رفت.

معاون سیاسی سپاه استان سمنان ادامه داد: اگر اسرائیل ناکامی دیگری را متحمل می‌شد، آن هم در برابر حماسی که بسیار ضعیف‌تر از حزب‌الله است، دچار فلاکت و بدبختی تام و تمام می‌شد که بسیار بدتر از سال 2006 بود، در وهله دوم بحث حسابگری‌های کم‌اهمیت در زمینه سیاست‌های انتخاباتی نیز مطرح بود.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر ائتلاف حاکم در اسرائیل با شکست دیگری از این جنگ خارج می‌شد، احزاب تشکیل ‌دهنده این ائتلاف، دیگر حتی نیازی به حضور در این انتخابات نیز نداشتند چون نتانیاهو به‌ طور کامل آنها را شکست می‌داد و همگان به این نکته اذعان داشتند، بنابراین به همین دو دلیل، ائتلاف حاکم نمی‌توانست اجازه دهد ناکامی دیگری رقم بخورد و به این ترتیب بود که اوضاع غزه به‌ شدت به وضعیتی نگران ‌کننده رسید.

وی عنوان کرد: ددمنشی‌ها و جنایات اسرائیل جنگ به جنگ افزایش می‌یابد، جنگ 33 روزه لبنان تا پیش از جنگ 22 روزه غزه خشونت‌آمیز‌ترین جنگ در تاریخ اسرائیل بود که در جریان آن با ددمنشی تمام استفاده از نیروی نظامی با بمباران‌های گسترده در مناطق غیرنظامی لبنان همراه شد.

معاون سیاسی سپاه استان سمنان افزود: در عین حال هدف نهایی و اصلی رژیم صیهونیستی از یورش به غزه نابودی گروه حماس و انتقام از ملت مقاوم فلسطین و نیز تسلط و غلبه بر منطقه غزه و سپردن آن در آینده به دست حکومت خودگردان و تشکیلات محمود عباس بود.

جعفری گفت: ولی آنچه عملا رخ داد این بود که نه تنها گروه حماس و دولت برآمده از آن نابود نشد بلکه حماس تا آخرین لحظات جنگ 22 روزه به مقاومت همه جانبه ادامه داد و صهیونیست ها را در رسیدن به اهدافشان ناکام ساخت.

وی اظهار کرد: ارتش صهیونیستی در جنگ غزه کمترین افتخاری به دست نیاورد زیرا ارتشی که ادعا می‌کرد ارتش برتر منطقه است در برابر مردمی با دست خالی شکست خورد و نتوانست به حماس که هم‌اکنون مظهر قدرت فلسطینی‌هاست شکستی را تحمیل کند.

جعفری تصریح کرد: در مجموع مقاومت حماسی فلسطینی‌ها در جنگ غزه نشان داد یک ملت حتی اگر چیزی در اختیار نداشته باشد با تکیه بر ایمان می‌تواند در برابر قدرت‌های تا بن‌دندان مسلح بایستد و پیروز شود.

وی تأکید کرد: همین واقعیت نشان می‌دهد که از این پس نیز مردم غزه در برابر تحریم‌ها نیز با مقاومت پیروز خواهند شد و فشارهایی که توسط رژیم کمپ دیویدی مصر و صهیونیست‌ها بر این مردم وارد می‌شود بی‌نتیجه خواهد بود.

معاون سیاسی سپاه استان سمنان عنوان کرد: مقاومتی که مردم غزه در طول یک سال بعد از جنگ 22 روزه در برابر فشارها و تحریم‌ها کردند هر چند وجدان خفته جهان عرب و دولتمردان اروپایی و آمریکایی را به نمایش گذاشت اما این واقعیت را نیز به اثبات رساند که مقاومت باز هم پیروز است.

جعفری پیروزی مردم فلسطین در جنگ 22 روزه و نیز جنوب لبنان را از ثمره های انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه از بمب‌های فسفری و حاوی اورانیوم علیه مردم بی‌دفاع غزه استفاده کرد، گفت: جنگ 22 روزه نقاب را از چهره واقعی رژیم صهیونیستی برچید.

معاون سیاسی سپاه استان سمنان اظهار کرد: این جنگ تمام مؤلفه‌ها، متغیرها و شاخص‌های دوگانه در نگاه به جنگ را به تصویر کشید، به طوری که با جنگ شدید و بی‌رحمانه‌ صهیونیست‌ها که هیچ‌ ترحمی به کودکان و زنان و پیران و حتی مراکز سازمان ملل یا مناطق مسکونی و غیرنظامی ندارند، سنخیتی نداشت.

جعفری افزود: صهیونیست‌ها عادت دارند همیشه بزرگ‌تر از ذهنشان بلوف بزنند، اما در حین این نبرد و با وجود شکست در روزهای اول تهاجم به غزه نیز آرمان‌های کاذب خودشان را پی در پی به هم بافتند تا بتوانند نیروهای حیران و سرگشته‌ خود را در میدان‌های رزم زمینی و هوایی و دریایی نگه دارند.

وی تصریح کرد: ‌سازمان‌های مهم بین‌المللی در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی نه فقط هیچ اقدام عملی انجام نداده‌اند بلکه با توجه به اعمال نفوذ گسترده آمریکا در این سازمان‌ها و حمایت از رژیم صهیونیستی، در واقع این رژیم به نوعی، تشویق به تداوم جنایت‌های خود در قبال مردم فلسطین می‌شود.

معاون سیاسی سپاه استان سمنان اظهار کرد: روند بررسی موضوع فلسطین در سازمان ملل ظرف یک سال گذشته نشان می‌دهد که خیزش مردم فلسطین و غزه با توجه به ناامیدی از اقدام‌های سازمان‌های بین‌المللی و دول سازشکار عربی صورت گرفته است.

جعفری گفت: بدون شک پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر شگرفی بر حیات رژیم منحوس صهیونیستی بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با قطع رابطه با این رژیم و غاصب دانستن آن و طرح مساله فلسطین به عنوان مساله‌ای اسلامی و طرح روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم این سرزمین و نهضت های آزادی‌بخش آن و مقابله با زیاده‌خواهی‌های این رژیم، روح تازه‌ای در کالبد مردم این سرزمین دمید و هم‌چون زلزله‌ای ویرانگر معادلات را به نفع مردم مظلوم فلسطین بر هم زد.

معاون سیاسی سپاه استان سمنان عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام نگرش طرد جویانه‌ای نسبت به رژیم جعلی صهیونیستی اقامه داشتند، به طوری که به این رژیم جعلی عنوان غده سرطانی منطقه را داده‌اند و هم‌چنین برای همگانی و سراسری کردن مبارزه با صهیونیسم و تشکیل جبهه‌ای واحد در برابر رژیم جعلی صهیونیستی، قضیه فلسطین را یک قضیه اسلامی و نه عربی خواندند.

جعفری بیان کرد: موج بیداری اسلامی حاصل از آرمان‌های انقلاب اسلامی در مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی، ماشین جنگی صهیونیسم را در اشغال و چپاول بیشتر سرزمین‌های اسلامی در منطقه متوقف ساخت.

وی گفت: حساسیت مسئله فلسطین و تشکیک در موجودیت رژیم صهیونیستی با پیروزی انقلاب در بورد جهانی قرار گرفت.

معاون سیاسی سپاه استان سمنان عنوان کرد: پیام و دیدگاه انقلاب اسلامی که ظلم و ستم صهیونیسم و مظلومیت ملت فلسطین را بیش از پیش برجسته می‌کرد، حساسیت افکار عمومی جهان را بر رژیم صهیونیستی و مناقشه فلسطین افزایش داد به طوری که موجودیت جعلی رژیم صهیونیستی و آرمان‌های صهیونیسم از نگاه افکار عمومی و محافل سیاسی جهان مورد تشکیک و تردید قرار گرفت.

جعفری در پایان تصریح کرد: نابودی رژیم ‌صهیونیستی یکی از آرزوهای مسلمانان است چرا که طی 60 سال گذشته این رژیم جز جنگ و خونریزی هیچ دستاورد دیگری برای مردم منطقه نداشته است.

تداوم مبارزه با این رژیم جعلی و حمایت همه جانبه مسلمانان و سران عرب از جریان مقاومت بهترین راه حل برای مقابله با این غده سرطانی است.

انتهای پیام/ج10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول