اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گسترش فقر در عربستان با وجود افزایش پرداخت زکات

خبرگزاری فارس: با وجودی که عربستان سعودی طی سال گذشته شاهد افزایش 23 درصدی در پرداخت زکات بوده است، با این حال فقر در این کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

گسترش فقر در عربستان با وجود افزایش پرداخت زکات
به گزارش فارس به نقل از روزنامه الوطن، براساس گزارش‌های رسمی سعودی ارائه شده، میزان دریافت زکات طی سال‌ گذشته در این کشور به 20 میلیارد ریال سعودی بالغ شده که نسبت به سال پیش از آن 23 درصد رشد را نشان می‌دهد.

با این حال و براساس گزارش‌های دولتی این مبالغ پرداختی برای زکات نه تنها نتوانسته از میزان فقر در این کشور بکاهد بلکه بر تعداد فقرای این کشور نیز افزوده است، به گونه‌ای که هم اکنون بیش از 22 درصد از جمعیت 20 میلیونی عربستان سعودی زیر خط قرار دارند، به حدی که توان سیر کردن شکم خود را ندارند.

گسترش روند فقر و بدبختی در عربستان سعودی درحالی صورت می‌گیرد که بنابر ادعای رژیم سعودی دولت این کشور از سه سال پیش تاکنون کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مبارزه با فقر را در این کشور تشکیل داده است.

درحالی حدود یک چهارم مردم عربستان در فقر مطلق بسرمی‌برند که این کشور بزرگترین صادر کننده نفت در جهان و دارای بزرگترین ذخایر نفتی این ماده حیاتی است.  

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول