اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سکونت در قبرستان حاصل فقر خانواده‌های عربستانی

خبرگزاری فارس: در پایتخت عربستان سعودی خانواده‌ای زندگی می‌کند که به خاطر شدت فقر و نداری همنشین مردگان شده و در یک گورستان زندگی می‌کند و همبازی و همنشین این کودکان نیز گورهای مردگان است.

سکونت در قبرستان حاصل فقر خانواده‌های عربستانی
به گزارش فارس، روزنامه "الاقتصادیه" چاپ عربستان هفته گذشته گزارش دردناکی از وضعیت زندگی یک خانواده سعودی منتشر کرد که به خاطر شرایط بسیار بد معیشتی مجبور شده تا در گورستان زندگی کند.

الاقتصادیه در این‌باره می‌نویسد: مردی هفتاد ساله به همراه 9 فرزند خود در داخل یکی از گورستان‌های شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی سکنی گزیده که بیش از 100 متر با مجاری فاضلاب فاصله ندارد و فرزندانش به این جهت که به خاطر فقر و محل سکونتشان مورد تمسخر دانش‌آموزان دیگر قرار می‌گرفتند، از رفتن به مدرسه محروم شده‌اند.   
 
"محمد ناصر ابو شریفه"، کارمند سابق یکی از دوایر دولتی سعودی است که هفتاد سال از سنش می‌گذرد. وی پس از بازنشستگی مجبور شد، برای تامین هزینه‌های زندگی خود نگهبانی از گورستانی را بپذیرد و در ازای پرداخت نیمی از حقوقش خواستار به دست آوردن سرپناهی برای جای دادن فرزندانش و خانواده‌اش در آن شد، به همین دلیل در ازای کسر نیمی از حقوقش به وی اتاقی چوبی و فاقد هرگونه امکانات اولیه معیشتی و رفاهی در گورستانی داده شد که مراقبت از آن را برعهده داشت تا با بقی مانده حقوقش که هزار ریال سعودی را شامل می‌شد، زندگی خود را سپری کند و همین موجب شد تا فرزندانش به خاطر فقر و جایی که در آن زندگی می‌کنند، به شدت مورد تمسخر همکلاسی‌های خود قرار گیرند.

محمد ابو شریقه می‌گوید که به خاطر 9 فرزندش مجبور است، این شغل را حفظ و در همین مکان زندگی کند، اگر چه در این راه فرزندانش به خاطر مورد تمسخر قرار گرفتن توسط دوستان وهمکلاسی‌هایشان مجبور شدند، از تحصیل باز بمانند.

وی می‌گوید که در ابتدا کارمند همین گورستان بودم و 4 هزار ریال حقوق می‌گرفتم، اما از وقتی بازنشسته شدم، مجبور شدم به صورت روز مزد در همین گورستان به کارم ادامه دهم،‌ اما حقوقم به 2 هزار ریال کاهش یافت و به خاطر اتاقی که برای زندگی در اینجا به من دادند و پرداخت هزینه‌های آب و برق هزار ریال از حقوقم کسر می‌شود و من مجبور می‌شوم با 10 سر عائله با این هزار ریال سر کنم، در حالی که بزرگترین فرزند من 16 سال و کوچکترین آنها تنها دو سال بیشتر ندارد.

ابو شریفه می‌افزاید: با هزار ریالی که دریافت می‌کنم و با توجه به گرانی مواد غذایی حتی نمی‌توانم شکم بچه‌های خود را سیر کنم و برخی مواقع روزها می‌گذرد و ما غذایی برای خوردن به دست نمی‌آوریم و مجبور هستیم از صدقاتی که دیگران به ما می‌دهند زندگی خود را سپری کنیم.

همسر ابو شریفه درباره وضعیت زندگی خود می‌گوید: به خاطر وضعیت اسفبار و جایی که در آن زندگی می‌کنیم، کاملا از جامعه رانده شده و دور مانده‌ایم و این تاثیر روحی و روانی بسیار بدی بر روی بچه‌ها گذاشته است.

روزنامه الاقتصادیه در ادامه می‌نویسد: وقتی به کودکان ابو شریفه نگاه می‌کنی همه پا برهنه هستند و با وجود سرمای شدید زمستان ریاض لباس‌های تابستانی به تن دارند و درحالی که کودکان دیگر در خانه‌های گرم خود و پارک‌ها و بوستان‌ها مشغول بازی و تفریح با همسالان خود هستند، همبازی و همنشین این کودکان گورهای مردگان است. 

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول