اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تقسیم اراضی عربستان بین اعضای خاندان آل‌سعود

خبرگزاری فارس: یکی از شاهزادگان سعودی اخیرا با اعتراف به اینکه بسیاری از شاهزاده‌های سعودی دارای املاک و زمین‌های گسترده‌ای در کشور هستند که مساحت آنها به بیش از 500 میلیون متر مربع می‌رسد، به زمین‌خوار بودن این خاندان اعتراف کرد.

تقسیم اراضی عربستان بین اعضای خاندان آل‌سعود
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اخبار و احداث،‌ "طلال بن عبد العزیز"،‌ برادر پادشاه عربستان و رئیس برنامه توسعه خلیج فارس در صفحه توئیتر خود جنجال جدیدی را در عربستان به راه انداخته است.

وی 14 ژانویه در صفحه توئیتر خود در پاسخ به سوال یکی از بازدید کنندگان صفحه‌اش که از وی درباره صحت خبرهای منتشره درباره تقسیم اراضی کشور بین اعضای خانواده آل‌سعود سوال کرده بود چنین پاسخ داد:
 
"می‌دانید یکی از مالکان بزرگ کشور از خاندان سعود حدود 500 میلیون متر مربع زمین در اختیار دارد، در حالی که من تنها 40 هزار مترمربع زمین بیشتر ندارم که منزل شخصی من و فضای اطراف آن را دربرمی‌گیرد".
 
به دنبال این سخنان اظهار نظرهای متفاوت و گسترده‌ای در سایت‌های مختلفی اینترنتی از جمله فیس بوک و توئیتر صورت گرفت و برخی از کاربران سعودی اظهار نظرهای شاهزاده طلال درباره خود را دروغ خوانده و او را زمین خوار بزرگی چون دیگر شاهزادگان سعودی خواندند.
 
برخی دیگر نیز هدف شاهزاده طلال از این سخنان را تحریک شهروندان به خصوص جوانان سعودی برشمردند که به علت اقدامات محتکران ودلالان سعودی زمین املاک با بحران شدیدی در تهیه مسکن مواجه هستند.
 
عربستان سعودی هم اکنون با بحران عمیق مسکن مواجه است و بازار املاک و مستغلات این کشور مملو از دلالانی است که زمین‌ها و املاکی با متراژ بسیار بالا معامله می‌کنند.
 
به گفته کارشناسان اقتصادی فساد در بخش املاک و مستغلات عربستان طی 3 سال گذشته قیمت‌ املاک و مستغلات را در این کشور 200 درصد افزایش داده است.
 
بر اساس آمارهای موجود این کشور سالیانه حدود 200 هزار واحد مسکونی نیاز دارد تا نیاز شهروندان خود در این بخش را تامین کند. در حالی که بودجه اختصاص داده شده از سوی دولت به این بخش 250 میلیارد ریال (66 میلیارد دلار) بوده که برای ساخت 500 واحد مسکونی درمناطق مختلف کشور کفایت می‌کند.
 
این درحالی است که "خلف الحربی"، روزنامه نگار عربستانی ماه گذشته در مقاله‌ای اعلام کرده بود که 60 درصد سعودی‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
 
وی تاکید کرده بود: در حالی که درآمد سالیانه کشور 1500 میلیارد ریال است، حقوق ماهانه یک کارمند عربستانی 1500 ریال (سعودی) بیشتر نیست.
 
برخی پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی نیز اعلام کرده بودند که هزاران شاهزاده سعودی با توجه به سطح بندی صورت گرفته از آنها به عنوان شاهزاده درجه یک یا درجه دو بودجه و اعتبارات ویژه‌ای از دولت دریافت می‌کنند.

این پایگاه‌های اطلاع رسانی تاکید کرده بودند که این شاهزاده‌های سعودی برای خرج‌های خود هر وقت بخواهند میلیون‌ها ریال از خزانه دولت دریافت می‌کنند و این جدای از حقوق و مزایای مادام العمری است که از خزانه دولت به آنها پرداخت می‌شود.
 
انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول