اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی:

ورود سیاست‌مداران به ورزش آسیب‌‌زا است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه یکی از آسیب‌هایی که در ورزش حرفه‌ای امروز وجود دارد ورود سیاست‌مداران به عرصه ورزش است.

ورود سیاست‌مداران به ورزش آسیب‌‌زا است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی در همایش اخلاق اسلامی در ورزش که در سالن همایش‌های مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه ورزش در زندگی انسان نباید جنبه فردی و حاشیه‌ای داشته باشد، اظهار داشت: ورزش باید به بخشی از زندگی تبدیل شود و در متن آن قرار گیرد.
وی ادامه داد: اگر ورزش در زندگی فرد جایگاه مهمی داشته باشد، جامعه ‌نیز پر نشاط شده و از افسردگی خارج خواهد شد، جامعه‌ای که افسرده باشد نمی‌تواند کارهای مهم انجام دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جامعه ما از نظر فردی به ورزش کم‌توجهی صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: ما در برنامه پنجم توسعه و همچنین در تخصیص بودجه حساب ویژه‌ای برای ورزش باز کرده‌ایم ولی هیچ حرکت پر قدرتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم ورزش حرفه‌ای خوبی داشته باشیم راهی نداریم جز اینکه ورزش همگانی را تقویت کنیم، بیان داشت: متاسفانه یکی از آسیب‌هایی که در ورزش حرفه‌ای امروز وجود دارد ورود سیاست‌مداران به عرصه ورزش است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عقلایی نیست که در یک باشگاه ورزشی کسانی در راس قرار گیرند که هیچ سررشته‌ای از آن ورزش ندارند، البته ممکن است بگویند چون این افراد با مسئولان ارتباط دارند می‌توانند بودجه و اعتبار جذب کنند، مگر اینگونه می‌شود کشورداری کرد، با قدرت چانه‌زنی که نمی‌شود کار را به پیش برد.
وی با تاکید بر اینکه باید در هر کاری از اهل فن همان کار استفاده شود، خاطر نشان کرد: ما اگر می‌خواهیم که کارهای تخصصی رشد کند باید از صاحبان فن همان کار استفاده کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان باید یک چارچوبی را برای ورزش حرفه‌ای مشخص کند که این آسیب‌ها برطرف شود، اظهار داشت: ما باید مدل‌هایی را ایجاد کنیم که به‌ویژه ورزش‌هایی که جوانان به آن علاقه بسیار زیادی دارند با تفکرات اسلامی آمیخته شود.
وی گفت: اگر این مدل ایجاد شود، کسانی که وارد ورزش می‌شوند تقوا را لباس خود می‌دانند و روح ایشان دلنشین می‌شود، البته بخشی از آسیب‌های ورزش ما به این دلیل است که مدل کنونی اقتباسی است.
لاریجانی با بیان اینکه البته در سال‌های اخیر نمایندگان مجلس و دولت توجه خوبی به ورزش و ارتقای ورزش داشته‌اند، خاطر نشان کرد: دولت در زمینه ورزش روستایی اقدامات خوبی انجام داده است و مکان‌های ورزشی مناسبی در روستاها احداث کرده است و در شهرها نیز باید یک طرح آمایشی انجام شود. تا زمانی که ما یک طرح آمایش برای ورزش نداشته باشیم، بودجه‌ها به صورت دلخواه توزیع می‌شود.
وی افزود: در ارتباط با استفاده از کمک‌های دولتی برای کمک به باشگاه ما از واحد حقوقی مجلس شورای اسلامی استعلام گرفتیم که آنها پاسخ دادند که چون ما باشگاه‌های خود را به معنی حرفه‌ای که در نظام بین‌الملل آمده است نمی‌دانیم می‌توانیم از طریق بخش‌های دولتی به آنها کمک مالی کنیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر این اساس باشگاه‌هایی مثل صبای قم منع قانونی ندارد که از بودجه‌های دولتی استفاده کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان قم ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد، یادآور شد: در عرصه ورزش در قم استعدادهای خوبی وجود دارد که باید شناسایی شده و پرورش یابند.
لاریجانی گفت: البته ما باید توجه داشته باشیم که ارتقای سطح کیفی ورزشکاران و استعدادهای ورزشی همراه با تربیت و رشد مکارم و ارزش‌های اخلاقی در آنها صورت گیرد و استان قم این توانایی را دارد که در این زمینه الگو باشد.
انتهای پیام/خ۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول