اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

یادواره 1700 شهید در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: یادواره یک‌هزار و 700 شهید والامقام اردبیل در حسینیه ثارالله سپاه استان برگزار می‌شود.

یادواره 1700 شهید در اردبیل برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر پنج‌شنبه در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت روز 28 صفر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: نبی مکرم اسلام پس از عهده‌داری رسالت با تحمل سنگین‌ترین هجمه‌ها از سوی کفار و گروه‌های جاهلی زمان خود اندیشه راستین اسلام و مبانی متعالی آن را با اخلاق و سیره و سلوک خود به نمایش گذاشت و امروز ما وظیفه داریم که تداوم‌بخش چنین جریان مثبت، سازنده و پر از معرفت و حقیقت باشیم.
وی با اعلام اینکه مراسم سالروز رحلت نبی مکرم اسلام به صورت گسترده از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح روز 28 صفر در مسجد جامع اردبیل برگزار می‌شود، تصریح کرد: در همین روز یادواره یک‌هزار و 700 شهید والامقام اردبیل نیز در حسینیه ثارالله سپاه استان برگزار می‌شود.
اکبری با اعلام اینکه همه این برنامه‌ها با محتوای ارزشی و بصیرت‌افزایی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پیامبر خاتم (ص) راه درست و حقیقی را در رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی به همه ما نشان داده است و ما نیز باید در حد وسع و توان خود حریم‌دار چنین مکتب انسان‌ساز و اندیشه‌پرور باشیم.
این مسئول از دیار اردبیل به عنوان مهد عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت و نبی مکرم اسلام یاد کرد و ادامه داد: مردم این دیار بیش از 1.5 ماه است که در عزای دردانه نبی مکرم اسلام و حضرت زهرا (س) عزاداری کرده و اشک ماتم می‌ریزند و در دهه آخر صفر نیز با شکوه خاص در آیین بزرگداشت 28 صفر و همچنین 30 صفر در مساجد و محافل معنوی و ارزشی حضور یافته و عرض ارادت به خاندان بزرگوار نبی مکرم اسلام می‌کنند.
فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود از شهدا و خانواده‌های آنها نیز به عنوان سرمایه‌های ارزشمند این نظام و حاکمیت اسلامی یاد کرد و گفت: دشمن امروز در یک غفلت تاریخی سعی می‌کند بین نسل حاضر و شهدای ما فاصله ایجاد کند تا بتواند در یک خیز نرم و آهسته برخی القائات و شبهاتی را به وجود آورد اما این هوشیاری ملت ما اجازه پیاده شدن چنین ترفند و توطئه‌ای را نمی‌دهد.
به گزارش فارس، در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز از برگزاری مراسم بزرگ روز 28 صفر در شهرهای مختلف استان اردبیل و با حضور اقشار مختلف مردم خبر داد و اضافه کرد: این مراسم با حضور هیئت‌های حسینی برگزار می‌شود.
منصور شرفی از توزیع ۵ هزار جلد زیارتنامه حضرت پیامبر اکرم (ص) در مراسم گرامیداشت روز 28 صفر در اردبیل خبر داد.
وی به بزرگی و عظمت روزهای پایانی صفر و ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام و شهادت دو امام بزرگوار امام حسن (ع) و امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: این روزهای غم برای مؤمنان و مسلمانان یادآور تکریم شعائر و ارزش‌های اصیل اسلامی است که همه ما در دفاع از آنها سر از پا نمی‌شناسیم.
به گزارش فارس، در شهرستان سرعین نیز امام جمعه این شهرستان در جلسه ستاد بزرگداشت 28 صفر خواستار برگزاری با شکوه روزهای پایانی صفر و تعظیم و تکریم واقعی به جایگاه عظیم و رفیع نبی مکرم اسلام شد.
حجت‌الاسلام محمود اصغری بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با تأسی به مکتب نبوی و علوی و همچنین حسینی شکل گرفته و قوام‌بخش جامعه ما نیز پایبندی به این مکاتب آزادی‌بخش است.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول