اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی کردستان خواستار شد

ضرورت مدیریت واحد بر دریاچه زریوار

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی کردستان خواستار تلاش تمام دستگاه‌ها و ادارات استان برای مدیریت واحد دریاچه زریوار مریوان شد.

ضرورت مدیریت واحد بر دریاچه زریوار
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج صباح محمدی عصر امروز در مراسم روز جهانی هوای پاک و تجلیل از فعالان محیط زیست استان با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 400 عضو شورای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: لازم است که شوراهای اسلامی در روستاها بیشتر تلاش کنند که محیط زیست را حفظ و ارتقا دهند.
وی به موفقیت‌های مجموعه شهرداری سقز به عنوان شهردار نمونه کشور اشاره کرد و افزود: باید شهرداران شهرهای استان با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها در توسعه و آبادانی هر چه بیشتر تلاش کنند.
رئیس شورای اسلامی کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش سرانه فضای سبز باید در دستور کار شهرداران قرار گیرد، بیان داشت: مدیریت پسماند و تفکیک زباله باید با استفاده از توان تشکل‌های زیست‌محیطی و با همکاری شهرداری‌ها و اداره کل محیط زیست صورت گیرد.
محمدی از دریاچه زریوار به عنوان سرمایه ملی نام برد و گفت: امیدواریم محیط‌‌ زیست استان با اهمیت دادن به این سرمایه ملی بر عمر دریاچه زریوار و مدیریت واحد آن بیفزاید.

* افزایش تعداد شهرها مسئله نگران‌کننده زیست‌محیطی است
دبیر شبکه‌های زیست‌محیطی کردستان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر آلودگی هوا مسئله‌ای نگران‌کننده و بحران است، اظهار داشت: بحران زمانی کاهش می‌یابد که تمام مردم در توسعه فضای سبز سهیم و نقش داشته باشند.
لیلا اردلان افزود: زمانی که شهری به شهرها افزوده می‌شود در مسایل زیست محیطی و آلودگی هوا جای نگرانی است چرا که گرمایش زمین هم افزایش می‌یابد.
وی به اجرای طرح بازیافت زباله در شهر سنندج از سال 85 اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه این طرح که با هدف تفکیک زباله‌هاست هیچ نتیجه‌ای نداشته است.
اردلان در پایان با تاکید بر اینکه آلودگی هوا در استان در چند سال اخیر موجب نگرانی‌هایی شده، خاطر نشان کرد: ما نباید نسبت به این مسئله که نتیجه تخریب منابع طبیعی و محیط زیست است، بی‌تفاوت باشیم.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول