اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کردستان

ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به 10 ایستگاه می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست کردستان گفت: تا پایان سال آینده تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به 10 ایستگاه افزایش می‌یابد.

ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به 10 ایستگاه می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ناصح قادری ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه محیط زیست کردستان، اظهار داشت: پدیده آلودگی هوا از جمله عوامل موثر بر سلامتی انسانهاست، به طوریکه سالانه 500 هزار نفر در جهان بر اثر مواجهه با ذرات معلق موجود در هوا دچار مشکلات و بیماری‌های قلبی می‌شوند.
وی با بیان اینکه بیشترین آلودگی هوا محصول فعالیت انسانهاست، افزود: گیاهان یکی از اولین قربانیان هوای آلوده هستند.
مدیرکل محیط زیست کردستان در ادامه با اشاره به اینکه شهر سنندج از سال 86 با پدیده گرد و غبار درگیر بوده، بیان داشت: در سال 89 تعداد روزهای سالم استان 21.6 درصد بوده که این میزان در سال جاری 28.4 درصد بوده است.
وی به پدیده گرد و غبار که در چند سال اخیر گریبان‌گیر مناطق غرب کشور به خصوص استان کردستان شده اشاره کرد و ادامه داد: آموزش، اطلاع‌رسانی شفاف، صریح و به‌موقع، شناسایی عوامل آلاینده و مدیریت بحران از راهکارهایی است که می‌تواند مشکلات ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهد.
قادری به اقدامات استانی در ارتباط با آلودگی هوا در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل کارگروه زیست‌محیطی، استقرار دو ایستگاه در سطح شهر سنندج، فراهم کردن بستر مرکز کنترل پایش، جلب مشارکت‌های مردمی و تشکل‌ها، پیگیری استقرار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سایر شهرها از جمله سقز و توسعه ایستگاه‌های سازمانی به 10 ایستگاه از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.
وی زاگرس میانی را آسیب‌پذیرترین مناطق کشور عنوان کرد و افزود: تشکیل کارگروه اصلی، همسوسازی توان کارشناسی کشور، تصویب اعتبار یک میلیارد دلاری در سال جاری برای گرد و غبار و مهار آبها، استقرار ایستگاه‌ها در سطح کشور، استقرار ایستگاه‌های ملی، فراهم کردن بستر مرکز کنترل پایش و احصای وظایف سازمان‌ها از اقدامات کشوری برای آلودگی هوا در سطح استان کردستان بوده است.
مدیرکل محیط زیست کردستان در ادامه الزامی کردن خودروسازان به ارتقای استاندارد خودروها و تولید 30 خودرو یورو چهار و پنج برای کاهش آلودگی هوا را از دیگر اقدامات کشور اعلام کرد.
 وی اضافه کرد: توسعه تعداد ایستگاه‌های سازمانی به 10 ایستگاه تا پایان سال آینده و الزام کردن صنایع و واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی به استقرار سیستم آنلاین از جمله اقدامات ملی در راستای کاهش آلودگی هوا بوده است.
قادری با بیان اینکه از 26 دی‌ماه تا یکم بهمن‌ماه با عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده، خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم در این هفته با کارها و اقدامات موثر و اطلاع‌رسانی آلاینده‌های زیست‌محیطی و آلودگی هوا را به حداقل برسانیم.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول