اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد

تولید 11 درصدی گوشت سفید مازندران در جویبار

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار گفت: 11درصد تولید گوشت سفید استان و سه درصد کشور در شهرستان جویبار تولید می‌شود.

تولید 11 درصدی گوشت سفید مازندران در جویبار
سید محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان جویبار بیان داشت: 201 واحد مرغداری در جویبار وجود دارد که به امر تولید مرغ گوشتی و مرغ مادر مشغول هستند که سالانه 17 هزار تن گوشت سفید از این شهرستان تولید می‌شود که 11 درصد تولید استان و سه درصد تولید کشور است.
 جعفری خاطرنشان کرد: این شهرستان با توجه به وسعت کمش به نسبت دیگر شهرستان‌های استان به عنوان قطب دامپروری و کشاورزی مازندران است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار خاطرنشان کرد: 2 هزار و 475 واحد پرورش دام در این شهرستان وجود دارد که از این میزان 25 واحد دامدار صنعتی است که 2 هزار و 982 رأس گاو اصیل پرورش داده می‌شود.
 وی در ادامه تشریح کرد: سالانه در این شهرستان 26 هزار تن شیر خام تولید می‌شود و در سال جاری میزان سرانه شیر به نسبت سال گذشته از 280 کیلوکرم به 371 کیلو گرم برای هر نفر در شهرستان است.
 جعفری اظهار داشت: سه مرکز جمع‌آوری شیر با 15 هزار تن  و کارخانه شیر  با ظرفیت 4هزار و 520 تن همراه با تولید انواع فرآوردهای شیری با وجود کارخانه خوراک دام با ظرفیت 5 هزار تن در سال از ظرفیت‌های شهرستان جویبار در بخش دام  است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار تعداد افراد شاغل در بخش صنایع دامی در این شهرستان را 2 هزار و 620 نفر اعلام کرد و یادآور شد: 2 هزار و 500 نفر دامدار در این شهرستان فعالیت می‌کنند که به امر دامداری مشغول هستند و در فصول بهار تابستان به مراتع کوهستانی شهرستان سوادکوه کوچ می‌کنند و از مراتع سرسبز آن برای چرای دام استفاده می‌کنند.  
جعفری از صدور پروانه تاسیس 32 واحد گاوداری صنعتی شیری با ظرفیت یک‌هزار و 10 راس در جویبار خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحدها می‌توان علا وه بر اشتغال 135 نفری  می‌توان سرانه مصرف شیر و گوشت قرمز را افزایش داد که این برنامه در دستور کار این اداره قرار دارد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول