اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نوسازی و تحول اداری رئیس جمهور:

نظام پیشنهادها در دستگاه‌های دولتی نهادینه شود

خبرگزاری فارس: معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: ما به دنبال نهادینه کردن این نظام در دستگاه‌های اجرایی کشور به ویژه در دستگاه‌های دولتی هستیم، گرچه بخش خصوصی ثمره این نظام را دیده و خود آن را اجرا و پیگیری می‌کند.

نظام پیشنهادها در دستگاه‌های دولتی نهادینه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد بزرگیان ظهر امروز در نخستین همایش استانی نظام پیشنهادها که در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه پردیس قم برگزار شد با اشاره به اهمیت همت و تلاش فردی برای موفقیت و پیشرفت در امور اظهار داشت: در دین اسلام تفکر خوب و خطور قلبی خوب نزد خداوند ارج دارد.
وی با بیان اینکه یکی از راه‌های بسیار مناسب در فعال سازی کارکنان در تصمیم‌سازی‌ها، استفاده از طوفان فکری است، ادامه داد: طوفان فکری خرد جمعی را به کار می‌گیرد و فرد در پیدا کردن مشکل، تبدیل مشکل به مسئله و حل مسئله می‌تواند از خرد جمعی استفاده کند.
معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تصریح کرد: در نظام پیشنهادها می‌توان زمینه اطلاعاتی را فراهم ساخت و در واقع یکی از شعارهای کلیدی که در این زمینه وجود دارد بحث شفافیت اطلاعات و در دسترس عموم بودن آن است.
بزرگیان خاطرنشان کرد: یکی از مزایای این نظام آن است که شفاف‌سازی کرده و اطلاعات را در اختیار همه قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ مشارکت در نظام پیشنهادها مورد اهمیت است، ابراز داشت: گستره این همایش‌ها در کل کشور و تکرار آن در استان قم و دیگر استان‌ها تاثیرگذاری خود را نشان خواهد داد.
معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند در سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف به صورت مستقل با تناسب موضوعی در هر وزارتخانه صورت پذیرد.
بزرگیان عنوان کرد: نظام پیشنهادها یک نظام خودکفا است و می‌تواند خود را اداره کند و مدیر از اختیاراتی که در سازمان دارد برای راه‌اندازی آن می‌تواند استفاده کند، چرا که هزینه‌ چندانی برای سازمان ندارد.
وی در رابطه با ایجاد باور حقیقی در مدیران نسبت به نظام پیشنهادها تصریح کرد: مدیران باید این نظام را بشناسند و این شناخت با برگزاری سمینارها و همایش‌ها، ارائه کتاب‌های مرتبط و بازدید از سازمان‌هایی که این نظام را دارند و به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌اند، محقق می‌شود.
معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه نظام پیشنهادها زنده و پویا است، گفت: نظام پیشنهادها نظامی است که دائم نیاز به ارزیابی، اصلاح و تقویت و فرهنگسازی دارد.
بزرگیان با اشاره به ماده 20 قانون مدیریت خدمات کشوری خاطرنشان کرد: نظام پیشنهادها یک تکلیف قانونی است، بر این اساس آیین‌نامه و همچنین دستورالعمل اجرایی آن به تصویب دولت رسیده است.
وی افزود: برای رتبه‌بندی سازمان‌ها یک امتیاز ویژه در نظام پیشنهادها اختصاص داده‌ایم، در نتیجه در ارزیابی عملکرد هر سازمان نظام پیشنهادها به صورت مستقل برای خود امتیاز ویژه دارد و این به آن معنا است که مدیران برای اینکه امتیاز بیشتری در این رتبه‌بندی سازمانی کسب کنند باید این نظام را اجرا کنند.
معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: ما به دنبال نهادینه کردن این نظام در دستگاه‌های اجرایی کشور به ویژه در دستگاه‌های دولتی هستیم، گرچه بخش خصوصی ثمره این نظام را دیده و خود آن را اجرا و پیگیری می‌کند.
به گفته بزرگیان در استان قم زمینه مناسبی برای اجرای این نظام وجود دارد چرا که نظام پیشنهادها یک نظام و تفکر اسلامی است و مبنای آن مبنای قرآنی و حدیثی است و قم همانطور که در سایر طرح‌ها توانسته است پایلوت مناسبی باشد در این روند و زمینه نیز می‌تواند یک الگوی مناسب برای دیگر استان‌ها باشد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول