اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح‌های نظارتی ویژه صورت گرفت

شناسایی 77 واحد صنفی متخلف در کاشان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت ‌(حوزه تجارت) کاشان از شناسایی 77 واحد متخلف طی اجرای طرح‌های نظارتی ویژه در این شهرستان خبر داد.

شناسایی 77 واحد صنفی متخلف در کاشان
علی نطاقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با اجرای طرح‌های نظارتی ویژه ماه محرم و صفر، شب یلدا و ادامه طرح نظارتی ویژه هدفمندسازی یارانه‌ها یک‌هزار و 54 واحد صنفی و صنعتی در این شهرستان بازرسی و 77 واحد متخلف شناسایی شد.
وی با اشاره به اخذ و رسیدگی 48 فقره شکایات مردمی افزود: گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، درج نشدن قیمت، صادر نشدن صورتحساب، نداشتن پروانه کسب از جمله تخلفات  این واحدهای متخلف است.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت ‌(حوزه تجارت) کاشان خاطرنشان کرد: 31 میلیون و 595 هزار و 500 ریال میزان مبلغ ریالی تخلفات کشف شده این واحدها است.
وی در ادامه با اشاره به صدور و تمدید 31 مورد کارت بازرگانی تصریح کرد: 126 مورد مجوز ثبت سفارش واردات و صادرات مواد اولیه، قطعات و دستگاه‌های مورد نیاز صنایع تولیدی، صنعتی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نیز صادر شده است.                               
نطاقی همچنین از 116 مورد صدور فرم معرفی‌نامه بافندگان فرش دستباف کاشان برای بیمه قالیبافی به اداره تأمین اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: برای 65 فقره از این تعداد بر اساس ضوابط و صدور مجوزهای مذکور از طریق سازمان متبوع (با امضای مشترک این اداره، اداره کار، رفاه و تعاون شهرستان) پرونده‌های مربوط به صدور مجوز قالیبافان خانگی تشکیل شد.
وی پیگیری تعداد 67 پروانه کسب واحدهای صنفی عادی و خانواده‌های معزز ایثارگران با مساعدت اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی و ایجاد تسهیلات اشتغال حدود 100 نفر از اعضای این خانواده‌ها را یکی دیگر از عملکردهای اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان طی سال جاری برشمرد.
به گفته وی، پیگیری مستمر ایجاد مشاغل خانگی و صنفی برای ارتقای وضعیت اشتغال و کارآفرینی با ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری 316 نفر در سایت رصد از دیگر خدمات این اداره طی این مدت است.
وی یادآور شد: تأمین و توزیع بخشی از نیازهای کالاهای اساسی پرمصرف ویژه ماه محرم از جمله سه هزار رأس دام زنده، 40 هزار کیلوگرم گوشت گرم و منجمد قرمز، 80 هزار کیلوگرم گوشت مرغ به صورت عرضه مستقیم و با قیمت مصرف‌کننده عادلانه و بلاواسطه بین هیئت‌های مذهبی و جلسات عزاداری شهرستان از دیگر فعالیت‌های اداره صنعت، معدن و تجارت است.
نطاقی افزود: تهیه و ارسال نرخ‌های روزانه 32 قلم کالاهای اساسی، پیگیری نوسانات از طریق مراجع ذی‌ربط و سازمان متبوع، فعالیت ستاد خبری و اخذ و رسیدگی به شکایات صنفی مردمی روزانه و حتی ایام تعطیل به صورت گویا از فعالیت‌های دیگر این اداره است.
وی بازرسی از واحدهای صنفی و تولید صنفی متقاضی سوخت و تأیید میزان سهمیه واقعی و معرفی به شرکت نفت، مساعدت در برپایی همایش یادواره شهدای اصناف و برگزاری جشنواره فرش دستباف را از دیگر اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت(حوزه تجارت) شهرستان کاشان طی سال جاری عنوان کرد.
به گفته وی گشت‌های مشترک بازرسی با حضور نمایندة فرمانداری و اتحادیه صنف نانوایان در بازرسی مستمر از واحدهای خبازی این شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول