اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت:

تجار باید به دنبال شرکای اقتصادی در قزاقستان باشند

خبرگزاری فارس: معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت گفت: تجار و بازرگانان باید برای توسعه تجارت اقتصادی در کشور قزاقستان به دنبال شرکای اقتصادی باشند.

تجار باید به دنبال شرکای اقتصادی در قزاقستان باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا توفیقی در حاشیه جلسه میز تجاری کشور قزاقستان که عصر امروز در سالن کنفرانس سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: با توجه به اینکه زیرساخت‎های حقوقی در کشور قزاقستان فراهم است، تجار باید بخشی از تولید خود را در داخل استان و بخش تکمیلی آن را در کشور قزاقستان انجام دهند.
وی تصریح کرد: اتحادیه گمرکی بین بلاروس، ترکیه و قزاقستان  از ابتدای سال 2010 اجرایی شد که گام اول آن در راستای یک بلوک منطقه‎ای خواهد بود لذا برآورد ما این است که کار سرمایه‎گذاری و تجارت خارجی مسیر خودش را به طور طبیعی انتخاب می‎کند ولی باید ابزارها به درستی معرفی شوند.
معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت با بیان راهکار در خصوص همکاری با کشور قزاقستان بیان کرد: با وجود اینکه قزاقستان به لحاظ پتانسیل و ظرفیت یکی از بازارهای بالقوه ما محسوب می‎شود داشتن همه پارامترها این علامت را به ما می‎دهد که باید در بازار قزاقستان اقدامات ویژه‎ای انجام دهیم.
توفیقی ادامه داد: حجم مبادلات ما با قزاقستان از 200 میلیون دلار تجاوز کرده و در همین حد نیز باقی‎مانده است که سهم ما عموما در صادرات چیزی حدود 70 یا 80 میلیون دلار و سهم واردات ما از قزاقستان حدود 110 میلیون دلار با بخش عمده گندم در بعضی موارد داریم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور قزاقستان معروف به انبار غلات منطقه است و به طور طبیعی در سال‎هایی که ما به دلایل مسائل طبیعی، جغرافیایی و کشاورزی نیازمند گندم برای داخل بودیم، گندم مورد نیازمان را از کشور قزاقستان وارد می‎کردیم.
معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: با توجه به موارد مذکور این همان ظرفیتی نیست که برای ما تاثیرگذار باشد چراکه قزاقستان در این زمینه یک فروشنده دائمی است و ما نیز همواره از این کشور گندم را وارد کرده‎ایم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول