اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت:

قزاقستان برای ما یک اقتصاد بی‎نظیر است

خبرگزاری فارس: معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت گفت: بدهی خارجی، ذخائر نفتی، تراز تجاری مثبت سالانه پیوسته کشور قزاقستان نشان می‌دهد که این کشور برای ما یک اقتصاد بی‎نظیر است.

قزاقستان برای ما یک اقتصاد بی‎نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا توفیقی در جلسه میز تجاری کشور قزاقستان که عصر امروز در سالن کنفرانس سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: اساسا در چند کشور آسیای میانه به طور اصولی کشور قزاقستان قابل مقایسه با کشورهای ازبکستان و ترکمنستان نیست بلکه از آنها نیز قوی‌تر است.

وی به برخی از شاخصه‎های کشور قزاقستان اشاره کرد و افزود: قزاقستان به لحاظ وسعت جغرافیایی جزو چهارمین کشور دنیا است و به لحاظ درآمد سرانه نزدیک به 10 هزار دلار درآمد دارد که بیش از 15 میلیون جمعیت داشته و جمعیت مسلمان آن نیز درصد قابل توجهی از این کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت خاطر نشان کرد: تمرکز جمعیت در منطقه جنوب قزاقستان وجود دارد که به دلیل داشتن باورهای دینی، فرهنگی و علایق مشترک با ما می‌تواند بازار خوبی را در اختیارمان قرار دهد.

توفیقی عنوان کرد: رشد تولید ناخالص داخلی قزاقستان نزدیک به 10 بود که در سال 2010 این رشد اقتصادی در دنیا کم‎نظیر است و این نشان می‎دهد که قزاقستان پتانسیل چشمگیری در رشد اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‎گذار خارجی چیزی حدود 10 میلیارد دلار است، متذکر شد: نرخ بیکاری در قزاقستان بسیار پایین و حدود چهار حد پایه، جابه‎جایی نیروی کار است و می‎توان گفت که بیکاری معناداری در اقتصاد آنجا وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان گلستان نیز در این مراسم گفت: ما اکتائو را به‎ عنوان دروازه ورود به بازار اقتصادی کشور قزاقستان می‎دانیم که امید است با راه‎اندازی بندر خصوصی خواجه‎نفس و خطوط ریلی به این مهم دست یابیم.

حمید دامغانی اظهار داشت: یکی از نکاتی که حائز اهمیت است اینکه باید نیازسنجی برای ورود به بازار هدف را شناسایی کنیم تا بتوانیم به طور واقعی بر روی این مسئله کار کنیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول