اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

کشاورزی یکی از محورهای توسعه نهبندان است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان با بیان اینکه کشاورزی به‌ عنوان یکی از محورهای توسعه نهبندان مطرح است، گفت: باید با تقویت کشاورزی به سمت رشد و توسعه بیش از پیش شهرستان حرکت کنیم.

کشاورزی یکی از محورهای توسعه نهبندان است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان، حسین شرافتی‌راد در جمع تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامپروری این شهرستان اظهار داشت: دولت‌ نهم و دهم در رشد و توسعه کشاورزی در شهرستان‌ها به ویژه شهرستان نهبندان اقدامات مثبت و ارزشمندی را انجام داده است.
وی افزود: تأمین آب مناسب، بهینه و مدیریت صحیح کشاورزی در رشد و پیشرفت کشاورزی موثر است و موجب افزایش کیفی تولیدات و افزایش بهره‌وری می‌شود.
فرماندار نهبندان با تأکید بر لزوم استفاده از روش‌های نوین کشاورزی، استفاده از شیوه‌های جدید و نوین در توسعه کشاورزی را بسیار اثربخش دانست و گفت: در نهبندان با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و میانگین بسیار پایین نزولات جوی باید به این سمت حرکت کنیم.
شرافتی‌راد حفظ منابع آبی و اصلاح سیستم آبیاری را بسیار ضروری دانست و گفت: متولیان بخش کشاورزی شهرستان باید با ایده‌پردازی و سیاستگذاری مناسب حرکت به سمت رشد را دنبال کنند.
وی با اشاره به گام‌های مثبتی که در اصلاح ساختار کشاورزی شهرستان برداشته شده است بر ضرورت استفاده از همه توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها تاکید کرد و خواستار ضرورت انسجام و هم‌فکری بین مدیران برای توسعه بخش کشاورزی شد.
فرماندار نهبندان هم‌چنین با بیان اینکه بیشترین اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان نهبندان مربوط به بخش کشاورزی است از اختصاص 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی و طرح توسعه به بخش کشاورزی نهبندان خبر داد و خواستار جدی گرفتن توصیه‌های مهندسان و کارشناسان بخش کشاورزی از سوی بهره‌برداران بخش کشاورزی شد.
شرافتی‌راد با اشاره به اینکه برای افزایش تولید باید شاخص‌هایی نظیر بهره‌وری درست، اصلاح شیوه‌های آبیاری و بهره‌گیری از ادوات نوین کشاورزی مورد توجه کشاورزان و نهاد جهادکشاورزی قرار گیرد، اظهار داشت: هم‌چنین تغییر روش کشاورزی و دامپروری از مدل سنتی به صنعتی می‌تواند در افزایش تولیدات مؤثر واقع شود.
وی، هم‌چنین استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تغییر کشت نوع محصولات زراعی را از راهکارهای اصلی جلوگیری از کم آبی برای کشاورزی دانست و گفت: با ایجاد سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و تحت فشار از کمترین آب زراعی می‌شود بیشترین بهره را برد.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه توسعه سامانه نوین آبیاری تحت فشار مورد تاکید دولت است، خاطرنشان کرد: بسترهای لازم و ارائه اعتبارات بلاعوض و تسهیلات بانکی برای زارعان و باغداران از طرف دولت فراهم شده و امکانات و تجهیزات نیز در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.
شرافتی‌راد از مسئولان جهادکشاورزی و امور منابع آب این شهرستان خواست هرگونه برنامه‌ریزی را برای توسعه روش‌های آبیاری قطره‌ای و تحت فشار زمین‌های زراعی و باغی و آگاهی‌های کارشناسی نیز در اختیار کشاورزان قرار دهند.
وی تغییر کشت نوع محصولات زراعی را هم مهم دانست و اظهار امیدواری کرد: خود کشاورزان هم برای استفاده بیشتر از آب‌های موجود و بالا بردن کمیت و کیفیت محصول تولیدی خود، محصولات کم آب کشاورزی را جایگزین کشت‌های زراعی بیش آبی کنند.
فرماندار نهبندان اظهار امیدواری کرد: کشاورزان با تمهیدات اندیشیده شده بهترین بهره‌‌برداری را از آب موجود داشته باشند.
شرافتی‌راد هم‌چنین با اشاره به آغاز جمع‌آوری اطلاعات جامع بخش‌های کشاورزی در سامانه گفت: کار ترویجی و آگاهی‌بخشی بیشتر به بهره‌برداران در روند اهداف دولت خدمتگزار و وزارت جهادکشاورزی برای توسعه زیربنایی بخش مهم و استراتژیک کشاورزی می‌تواند مدیریت به هنگام را محقق و روند آن را تسریع کند.
وی تأکید کرد: باید از طریق فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و بیان اهمیت موضوع و راهکارهای مختلف، کشاورزان را به ثبت و پر کردن اطلاعات در سیستم هوشمند شناسنامه بهره‌بردار ترغیب کنیم.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول