اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان خبر داد

اختصاص 5 میلیون تومان به طرح ملی حفظ قرآن کریم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان از اختصاص 5 میلیون تومان به طرح ملی حفظ قرآن کریم توسط شورای اسلامی شهر آبادان خبر داد.

اختصاص 5 میلیون تومان به طرح ملی حفظ قرآن کریم
حبیب‌الله رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در دی‌‌ماه سال‌جاری برنامه‌های متعددی را در زمینه بهبود وضعیت آموزشی دانش‌آموزان اجرا کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تک‌رقمی شدن رتبه شهرستان آبادان در کنکور سراسری و هم‌چنین هوشمندسازی مدارس شهرستان اشاره کرد.
وی افزود: برای هوشمندسازی مدارس هیئت‌امنایی و غیردولتی شهرستان آبادان مقرر شد تا توان مالی این مدارس مورد بررسی قرار گرفته و برای ترغیب آنها به انجام این کار اعضای انجمن مدارس شهرستان از مدارس موفق در امر هوشمندسازی بازدید کرده و برای ادامه این طرح در سایر آموزشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در ادامه به تشکیل شورای قرآن در این اداره اشاره کرد و گفت: شورای قرآن را با دبیری آموزش و پرورش و با همکاری ادارات شهرستان تشکیل دادیم و علاوه بر آن نسبت به تشکیل ستاد دهه مبارکه فجر به منظور برگزاری برنامه‌های ویژه این دهه در سطح مدارس و آموزشگاه‌های شهرستان اقدام کردیم.
رمضانی هم‌چنین از اختصاص مبلغ 5 میلیون تومان توسط شورای اسلامی شهر آبادان برای طرح ملی حفظ قرآن خبر داد و عنوان کرد: شورای اسلامی شهر آبادان به منظور تقویت اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در مدارس شهرستان مبلغ 5 میلیون تومان را به این کار اختصاص داده که از جمله‌ کمک‌های مالی باارزش به شمار می‌رود.
وی در ادامه به برگزاری دو رویداد مهم دانش‌آموزی در شهرستان آبادان اشاره و خاطرنشان کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی دو رویداد مهم دانش‌آموزی را اجرا خواهیم کرد که یکی برگزاری المپیاد ورزشی دانش‌آموزان در ورزشگاه تختی آبادان و دیگری برگزاری جشن بزرگ تکلیف دانش‌آموزان آبادان و اروندکنار در روز سیزدهم بهمن‌ماه خواهد بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان هم‌چنین از تشکیل پرونده بازنشستگان آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: تاکنون تعداد 700 پرونده برای همکاران بازنشسته آموزش و پرورش در آبادان استفاده شده که این پرونده‌ها برای استفاده از بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته هستند که می‌تواند بسیاری از هزینه‌های جاری آنان را به صفر برساند.
رمضانی افزود: از دیگر اقدامات اداره آموزش و پرورش آبادان در ماه گذشته می‌توان به برگزاری کارگروه‌های تخصصی مدیران مدارس برای استقرار نظام آموزشی 3-3-6 و هم‌چنین برگزاری کارگاه آموزشی تربیت اسلامی در کلاس‌های درس برای مدیران و دبیران مقطع راهنمایی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن اداره آموزش و پرورش اقدامات فراوان دیگری را نیز در دی‌‌ماه به انجام رسانده که توزیع 250 عدد نرم‌افزار جامع طلوع پیروزی به مناسبت دهه فجر، توزیع هزار جلد کتاب نهادینه کردن حجاب در فرزندان، تشکیل کمیته بهداشت روان و پیگیری اعزام مشاور برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و برگزاری همایش کارشناس مسئولان مشاوره سراسر استان خوزستان به مدت سه روز برخی از این اقدامات را شامل می‌شوند.
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در پایان به تصویب طرح معافیت 50 درصدی مدارس آبادان از پرداخت هزینه برق مصرفی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح می‌توانیم تا حدی در زمینه رعایت حقوق دانش‌آموزان مثبت عمل کنیم و این طرح به عنوان یک کمک مهم از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس تلقی می‌شود.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول