اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش آبادان خبر داد

توزیع شیوه‌نامه حفظ قرآن کریم در مدارس آبادان

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان آموزش و پرورش آبادان از توزیع شیوه‌نامه "حفظ قرآن کریم" در مدارس با هدف مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان در توسعه و تعمیق قرآن در شهرستان خبر داد.

توزیع شیوه‌نامه حفظ قرآن کریم در مدارس آبادان
زهرا شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: دوران کودکی یکی از مهم‌ترین سنین برای نهادینه‌کردن مسائل مذهبی و دینی در فرزندان بوده که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل کودک بودن فرزندشان، دچار آسیب و انحراف شود.
وی افزود: نقش خانواده‌ها و مدارس در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.
مشاور امور بانوان آموزش و پرورش آبادان در ادامه بر تقویت دیدگاه‌های دینی و معنوی جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان تأکید کرده و گفت: عفاف و حجاب ریشه در باورهای دینی و معنوی جامعه دارد و توأمان باید به هر دو مسئله به صورت لازم رسیدگی شود.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم و تحقق این امر ارزشمند الهی و با عنایت به ضرورت موضوع، شیوه‌نامه ویژه "حفظ قرآن کریم" در مدارس آبادان توزیع شده است.
شجاعی با اشاره به هدف از اجرای این طرح خاطرنشان کرد: هدف از این طرح ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم، ایجاد انس با قرآن در قالب حفظ آیات الهی و جذب حداکثری و مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان در توسعه و تعمیق قرآن و مفاهیم غنی آن با رویکرد کاربردی کردن در زندگی روزمره آنها است.
وی همچنین عنوان کرد: از اهداف کمی این طرح حداقل یک حزب (حزب 120) و حداکثری یک جزء (جزء30)، تربیت حافظ در 20 درصد دانش‌آموزان و تربیت حافظ در 10درصد از جامعه فرهنگیان است.
مشاور امور بانوان آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه این طرح در شورای قرآن اداره آموزش و پرورش آبادان، بررسی شده ادامه داد: طرح مذکور و نحوه اجرای طرح بر اساس تقویم، اجرایی خواهد شد.
وی افزود: برنامه‌ریزی برای اعلام عمومی طرح ملی حفظ قرآن کریم، معرفی جزییات طرح، تبلیغات و اطلاع‌رسانی مورد نیاز توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان انجام گرفته است.
شجاعی خاطرنشان کرد: نخستین دوره طرح ملی حفظ قرآن کریم و ثبت‌نام در نخستین دوره شروع و تشکیل کلاس‌های آموزشی حفظ قرآن در مدارس نیز به مراتب طرح مذکور آغاز شده و هم‌اکنون در حال اجرا است.
وی در پایان گفت: امیدواریم با این حرکت مثبت بتوان گامی متعالی در راستای انتقال و اشاعه باورهای دینی و قرآنی به دانش‌آموزان این منطقه برداشت.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول