اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری:

تدوین نظریه ادبیات هنر اسلامی در کشور مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری کشور گفت: تاکنون در مورد تدوین نظریه ادبیات و هنر اسلامی در کشور کوتاهی شده و این مهم مورد غفلت قرار گرفته است.

تدوین نظریه ادبیات هنر اسلامی در کشور مغفول مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن مؤمنی ظهر امروز در مراسم رونمایی از "کتاب شیری در قفس" در بیرجند اظهار داشت: به حوزه نظریه ادبیات هنر اسلامی تاکنون پرداخته نشده و از این حیث ادبیات کشور دچار آسیب شده است.
وی با اشاره به شخصیت شهید احمد زارعی افزود: این شهید بزرگوار در ادبیات و هنر اسلامی شخصیت بی‌نظیری بود و برای این حوزه از ادبیات پایه‏های متفاوتی متصور بود.
رئیس حوزه هنری گفت: در حال حاضر ما در شرایطی هستیم که می‌شود در چارچوب این ادبیات اصول و چشم‌انداز ادبیات هنر اسلامی را تبیین کنیم.
مؤمنی ادامه داد: این امر را با استفاده از کارهای انجام شده می‌توان اجرایی کرد اما این در حالی است که کارهای انجام شده باید به گونه‌ای طراحی شود که نسبت به آینده انقلاب و آرمان‌های تعریف شده برای انقلاب اسلامی، ادبیات و هنر اسلامی مورد بی‌توجهی قرار نگیرد.
وی با اشاره به "کتاب شیری در قفس" که اشعار شهید احمد زارعی است، تصریح کرد: این شهید در اشعار خود به نظریه ادبیات هنر اسلامی اهتمام ویژه‌ای داشته است.
رئیس حوزه هنری کشور ابراز امیدواری کرد: پس از شهادت ایشان دوستان این شهید نیز در این حوزه همکاری ویژه کنند.
مؤمنی تصریح کرد: به دلیل اینکه کشور در فقدان نظریه ادبیات هنر اسلامی هر روز متوجه ضرر و زیان‌های زیادی می‌شود باید رسیدگی به این حوزه در دستور کار متولیان هنر کشور قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این راستا نظریه‌های جدید ترجمه شده‌ای هر روز وارد کشور می‌شوند که این امر استعدادهای درخشان ایران را کم‌رنگ کرده و موجب غفلت مسئولان از این افراد می‌شود.
رئیس حوزه هنری کشور یادآور شد: شهدای گمنامی در کشور وجود دارند که مانند شهید احمد زارعی در راستای تبیین و معرفی ادبیات هنر اسلامی اقدام کرده‌اند که باید این افراد شناسایی شده و به جامعه معرفی شوند.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول