اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار خراسان‌جنوبی:

شاخص برخورداری آب بیرجند به 70 درصد رسید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: شاخص برخورداری از آب سالم شهرستان بیرجند مرکز استان خراسان‌جنوبی به 70 درصد رسید.

شاخص برخورداری آب بیرجند به 70 درصد رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اکبر بسکابادی صبح امروز در بازدید از پروژه‌های آبفار بیرجند اظهار داشت: در پایان نیمه نخست امسال شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم در شهرستان بیرجند به 48.29 درصد و شاخص برخورداری به 69.02 درصد رسید که در حال حاضر قطعا به 70 درصد رسیده است.
وی با تاکید بر کاهش مصرف آب به شیوه‌های صرفه‌جویی این مایه حیاتی اشاره کرد و افزود: وسایل کاهش‌دهنده مصرف آب مانند شیرهای قطع و وصل، سرشیرهای پودرکننده و شیرهای فشارشکن می‌تواند ما را در کاهش مصرف آب یاری کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: برای اطمینان از سلامت لوله‌ها کنترل دائم آنها و هم‌چنین تعویض واشرهای فرسوده شیرهای آب ضروری است.
بسکابادی تاکید کرد: اسلام دین اعتدال و میانه‌روی بوده و آیه‌های مختلف قرآن و دستورهای اسلام، مردم را به استفاده صحیح از نعمت‌های الهی سفارش کرده است.
وی با بیان اینکه کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی نیازمند تلاش همگانی است، از مردم خواست با رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب، مسئولان را در رفع این مشکل یاری کنند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی از مردم شهرستان بیرجند خواست نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند.
بسکابادی با بیان اینکه آب ارزشمندتر و گرانبهاتر از هر گنجی است که روی زمین داریم، گفت: تلاش دولت نیز همین است که این گنج به تمام روستاها برسد.
وی با اشاره به 220 روستای بالای 20 خانوار بیرجند افزود: در این روستاها 16 هزار و 159 خانوار و 61 هزار و 295 نفر جمعیت ساکن هستند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی تعداد روستای برخوردار بالای 20 خانوار شهرستان بیرجند را 128 مورد خواند که 85 روستا سطح یک و 43 روستا سطح دو هستند.
بسکابادی اضافه کرد: 92 روستای غیربرخوردار نیز داریم که 29 روستا شبکه راکد دارند و 63 روستا فاقد شبکه هستند.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول