اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل لنکرانی:

بدون حب امام حسین(ع) تقرب به خدا امکانپذیر نیست

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه معرفتی که امروز نسبت به امام حسین(ع) وجود دارد قابل مقایسه با معرفت‌های زمان گذشته نیست گفت: بدون معرفت و حب حسین‌ابن‌علی(ع) تقرب به خدا امکانپذیر نیست.

بدون حب امام حسین(ع) تقرب به خدا امکانپذیر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی در همایش شورآفرینان حسینی که سه‌شنبه شب در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی قم باید الگوی هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور باشند.
وی افزود: هیئت‌های مذهبی نباید اجازه دهند که هر کاری که مورد رضایت اهل بیت(ع) نیست در حریم آن‌ها واقع شود و باید در حد توان خود از این مسائل جلوگیری کنند.
وی اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی باید تا هر اندازه‌ای که می‌توانند اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را یاری کنند و نگذارند غیبت‌ها، تهمت‌ها و حرف‌هایی که ربطی به مسائل دینی ندارد در مراسم‌های مذهبی نفوذ کند.
این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از واقعه عاشورا است و هر چه در برگزاری باشکوه‌تر مراسم عزای امام حسین(ع) تلاش صورت گیرد در بقای نظام کوشیده‌ایم زیرا نظام خود را گوشه‌ای از حرکت امام حسین(ع) می‌دانیم.
وی اضافه کرد: حرکت امام خمینی(ره) برگرفته از محرم و عاشورا بود و به همین دلیل امروز باید در بقای نظام کوشش کرد.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: هر سالی که محرم و صفر می‌آید یک پرده‌ای از عاشورا کنار زده می‌شود و خداوند دل‌ها، قلوب و افکار را متوجه برخی دیگر از حقایق عاشورا می‌کند.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که می‌فرماید "شهادت امام حسین(ع) در قلوب مردم حرارتی ایجاد کرده است که هیچ‌گاه سرد و خاموش نمی‌شود"، خاطر نشان کرد: از زمانی که این مصیبت عظیم بر آسمان، زمین و همه موجودات عالم وارد شد اراده خدا به احیای این حادثه است یعنی قبل از اینکه بشر به دنبال عزاداری برای امام حسین(ع) باشد خداوند قلوب را آماده و دل‌ها را متوجه می‌کند و قطعا افرادی که در سال‌های اول این حادثه بودند این مقداری که شیعیان معاصر به عمق عاشورا توجه دارند، نمی‌توانستند توجه پیدا کنند.
فاضل لنکرانی با اشاره به قیام مختار و توابین در آن مقطع زمانی گفت: معرفتی که امروز نسبت به امام حسین(ع) وجود دارد قابل مقایسه با معرفت‌های زمان گذشته نیست و افرادی که در میدان عزاداری هستند باید به این امر بسیار توجه کنند.
وی تصریح کرد: حرکت‌های میلیونی و پیاده‌روی‌ها به سمت کربلا از اقصی نقاط جهان حکایت از این دارد که خداوند روزبه‌روز جلوه امام حسین(ع) و حقیقت عاشورا را بیشتر بروز می‌دهد و باب الحسین، بابی است که روزبه‌روز به سوی قلوب مردم بازتر می‌شود.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: خدا برای هدایت بشر انبیای الهی و کتب آسمانی را فرستاد، اما آنچه که رمز اصلی هدایت بشر تا قیامت است داستان کربلا و عاشورا است و معنای این حرف آن است که هر چه انسان خود را به واقعه عاشورا نزدیک کند و با حادثه کربلا و آنچه اتفاق افتاده آشنا شود متوجه می‌شود که بسیاری از حقایق عاشورا مخفی و در پس پرده حجاب است.
وی ادامه داد: بسیاری از حقایق قیام امام حسین(ع) هنگام ظهور امام زمان(عج) آشکار می‌شود و انسان هر چه خود را به این حادثه نزدیک کند دارای معرفت و قرب بیشتری خواهد شد.
فاضل لنکرانی گفت: طبق مبانی دینی، اعتقادات ما بدون ائمه طاهرین(ع) و توحید معنا ندارد و نشانه این امر را در کشورهای به ظاهر اسلامی که مدعی اسلام و قرب به خداوند هستند ولی به حسین‌ابن‌علی(ع) اعتقادی ندارند می‌توان دید.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: همگان باید بدانند که بدون معرفت و حب حسین‌ابن‌علی(ع) تقرب به خدا امکانپذیر نیست.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: اطاعت حجت خدا، دفاع از دین و احکام الهی و پیاده شدن دستورات الهی در جامعه از جمله نتایج ارتباط با امام حسین(ع) است.
وی تصریح کرد: بعد از قضیه امام حسین(ع) و حادثه عاشورا ریشه هر بیداری که در عالم به‌وجود آید به کربلا برمی‌گردد.
فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز وهابیت به شدت دنبال خاموش کردن این حرکت است، گفت: اراده خداوند بر این است که سال به سال این عزاداری‌ها و مراسم‌‌ها باشکوه‌تر شود.
وی افزود: وهابی‌ها میلیون‌ها کتاب نوشته و به سراسر دنیا می‌فرستند اما با یک اربعین و عزاداری تمام این اقدامات خنثی و پاسخ داده می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دین در دایره اراده خداوند تبارک و تعالی است، خاطر نشان کرد: بیداری‌هایی که در دنیا به‌وجود آمده اگر ریشه‌یابی شود به همین قضیه بر می‌گردد که هدایت بدون ارتباط با امام حسین(ع) امکانپذیر نیست.
وی تصریح کرد: هر حرکتی و بیداری که برای رهایی انسان است در اثر ارتباط با حادثه عاشورا واقع می‌شود.
فاضل لنکرانی تجلیل از خادمان و شورآفرینان حسینی را اقدامی ارزنده توصیف و با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش گفت: پیرغلامی و خدمت در دستگاه امام حسین و اهل بیت(ع) دارای اجر و ثواب بسیار عظیم است.
انتهای پیام/و۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول