اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

زنان پرچم‌داران حقیقی صحنه تربیت هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: زنان پرچم‌داران حقیقی صحنه تربیت هستند.

زنان پرچم‌داران حقیقی صحنه تربیت هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام نورالله ولی‎نژاد عصر امروز در مراسم هم‌اندیشی بانوان فرهیخته و فعال عرصه دینی اهل تشیع و تسنن استان اظهار داشت: اجتماع برخی از مسئولیت‎ها را تقسیم کرده است که بعضی بر مرد غلبه دارد و بعضی از مسئولیت‎ها بر زنان غلبه دارند مثلا دفاع از مرزها و دفاع از ناموس کشور بر عهده مردها است و حتی به نوعی برای آنها تکلیف محسوب می‎شود.
وی با بیان اینکه در دفاع از کشور از خانم‎ها نیز رفع تکلیف نشده است، اذعان داشت: خانم‎ها نیز مکلف هستند که پشت سنگرها و در میادین پرورش و تهذیب نسل‎ها به هدایت جامعه کمک کنند و بانوان در جامعه اسلامی نقش هدایت و سالم‌سازی جامعه را بر عهده دارند.
حجت‌الاسلام ولی‎نژاد افزود: قابلیت زنان در هدایت و تربیت جامعه بیشتر از مردان است و شاید بر اساس همین تفکر پیامبر (ص) فرمودند"سعادت جامعه را باید در دامن زنان جستجو کرد" و این جمله پر معنا از سوی پیامبر در مورد زنان است که حتی هنوز برخی از علما نتوانسته‎اند آن را تفسیر کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطر نشان کرد: سعادت و شقاوت انسان‎ها در دامن مادران رقم می‎خورد و اگر پیامبر به معراج رفت از مادر برخوردار بود، مردان بزرگ اگر به جایگاهی دست می‎یابند به دلیل وجود یک زن موفق در زندگی آنهاست که این زن می‎تواند مادر یا همسر او باشد.
وی تاکید داشت: هرجا که پای تربیت به میان آید نقش خانم‎ها غلبه بر نقش مردان دارد و اینها هر کدام حکمتی در خود نهفته دارند و زنان پرچم‌داران صحنه تربیت و در این عرصه نقش محوری دارند.
حجت‌الاسلام ولی نژاد با اشاره به اینکه کسانی که در این عرصه دارای توانمندی، فکر و تحصیل‌کرده هستند از نقش موثرتری نسبت به دیگر زنان برخوردار هستند، ابراز داشت: زنان فرهیخته باید توانمندی‎های خودشان را داشته باشند و نباید تنها در حد یک خانه ایفای نقش کنند و می‎توانند با ایفای نقش در محیط و اجتماع خود تاثیرگذار باشند.
‌انتهای پیام/‌ش20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول