اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز انجام شد

دیدار صمیمی استاد فرشچیان با آیت‌الله جوادی‌آملی

خبرگزاری فارس: آیت‌الله جوادی آملی استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز با استاد فرشچیان در فضایی صمیمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار صمیمی استاد فرشچیان با آیت‌الله جوادی‌آملی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر امروز در دیدار صممیمانه با استاد فرشچیان از هنرهای توحیدی و الهی این استاد حق‌شناسی کرد و گفت: امیدواریم همان خدایی که این توفیق را به شما داده از شما بپذیرد.
وی افزود: بزرگان دین ما در روزی که هنر در قالب ادبیات بود کارهای خودشان را کرده‌اند اکنون که به جایی رسیده‌ایم که به تعبیر حکیم سنایی از علم به عین آمده و از گوش به آغوش، باید آن معانی را محسوس کرد.
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: هنر در غرب دور باطلی است از حس به خیال و از خیال به حس، به همین دلیل کسی را سیر نمی‌کند.
وی اضافه کرد: جنگ‌ها کردند و میلیون‌ها انسان را کشتند ولی سیر نشدند پس نه از نظر جاذبه و نه دافعه چیزی بشر را آرام نمی‌کند مگر «الا به ذکر الله تطمئن القلوب».
وی تصریح کرد: اگر هنر عقلی نباشد همین فیلم و سینمای رایج غرب است و اگر عقلی باشد ولی در کارگاه خیال هنرمندانه شکل نگیرد مانند برخی علماست که علم دارند ولی خروجی ندارند، برای اینکه مطلب عقلی بخواهد به حس بیاید باید در فرودگاه خیال فرود آید.
آیت‌الله جوادی آملی ابراز داشت: خیلی از افراد کتاب دارند ولی کتاب شیخ انصاری نشده است و خیلی از افراد هم اثر دارند ولی اثر استاد فرشچیان نشده است، ما تاکنون در این زمینه ضعف داشتیم؛ دین و نظام اسلامی پیام‌های فراوانی دارد و باید حرفی بزند که قابل عرضه باشد.
وی عطار نیشابوری را از ستاره‌های فروزان و کم‌نظیر آسمان توحید دانست و افزود: وی هم مطالب علمی داشته و هم کار هنری کرده است.
این استاد حوزه بیان کرد: منطق الطیر همان مطلب علمی است که در قالب هنر پیاده شده و در مورد این کار یک گروه باید زیر نظر شما کار کند؛ اگر دانشگاه بخواهد با شما کار کند این شرف دانشگاه و شبیه انقلاب اسلامی است.
شایان ذکر است آیت‌الله جوادی آملی روز گذشته در دیدار اعضای شورای برگزاری همایش ملی هنر و تبلیغ گفته بود: اگر می‌توانستم به استاد فرشچیان پیامی برسانم، توصیه می‌کردم که تابلویی بکشد تا منطق الطیر عطار و جریان «سیمرغ» او را بشکافد، البته منطق‌الطیر از کتاب الطیر بوعلی سینا نوشته شده است و مبانی علمی عمیقی دارد، در این داستان سی مرغ از کثرت به وحدت رسیده و «سیمرغ» شدند، ابتدا سی مرغ بودند که به مقام فنا رسیدند و به «سیمرغ» تبدیل شدند.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول