اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان بوشهر:

راه‌های استان بوشهر با دوربین‌های نظارتی مدیریت می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان بوشهر گفت: جاده‌های استان بوشهر با 10 دستگاه دوربین نظارتی و 11 دستگاه تردد شمار برخط پوشش تصویری و اطلاعاتی مدیریت می‌شوند.

راه‌های استان بوشهر با دوربین‌های نظارتی مدیریت می‌شوند

سید حمیدرضا علم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: هدف طرح مدیریت راه‌های استان بوشهر مونیتورینگ محورهای حساس، رصد کردن نقاط مهم جاده‌ها، کنترل ترافیک، حضور به موقع در مواقع اضطراری و اطلاع‌رسانی به گشت و پاسگاه پلیس راه است.

وی در ارتباط با سامانه کنترل هوشمند ترافیک جاده‌ای در بوشهر اضافه کرد: با هدف امکان شناسایی گلوگاه‌های ترافیکی، حضور به موقع پلیس، گشت‌های راهداری و دستگا‌های امداد رسانی در هنگام رخدادهای جاده‌ای، نسبت به نصب و راه‌اندازی 10 دستگاه دوربین نظارت تصویری در نقاط حادثه خیز سه راهی چغادک، سه راهی احمدی، پل کلل، سه راهی بنداروز، قلعه سفید، سه راهی دیر، چهار روستایی و پایانه بار بوشهر، پایانه بار برازجان، پایانه مسافربری برازجان اقدام شده است.

سرپرست اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان بوشهر گفت:  دوربین‌های هوشمند که در این نقاط نصب شده‌اند قابلیت اخذ تصویر تا شعاع یک‌هزار و 500 متری را دارا هستند.

علم تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای دستیابی متخصصان بخش حمل و نقل جاده‌ای به فناوری‌های مناسب در برنامه‌ریزی، هدایت و کنترل ترافیک جاده‌ای یکی از اهداف اساسی سال‌های اخیر بوده است که در این راستا اقدامات متعددی انجام شده است.

وی در ارتباط با آنلاین سازی دستگاه‌های تردد شمار نیز گفت: جمع‌آوری آمار و اطلاعات تردد عبوری از محورهای ارتباطی به منظور امکان تجزیه و تحلیل شبکه راه‌های استان و ارائه اطلاعات بهنگام برای برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران بخش حمل و نقل جاده‌ای یکی از اولویت‌های اساسی سال‌های اخیر بوده است.

سرپرست اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان بوشهر بیان کرد: این نسبت به نصب 11 دستگاه تردد شمار الکترونیک با پوشش 22 محور شریانی و اصلی استان اقدام که این دستگاه‌ها به صورت بر خط بوده و اطلاعات تردد از محورهای یاد شده را به صورت شبانه روزی به تفکیک زمان، نوع وسیله نقلیه، میزان تردد و سرعت ارائه می‌دهد.

علم اضافه کرد: گزارشات تحلیلی سیستم مذکور برای مسئولان ارشد استانی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط به صورت ماهیانه و هفتگی از طریق پیام کوتاه و مکتوب ارسال و همین امر موجب افزایش نقش سازمان در تصمیم‌گیری‌های استانی شده است.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول