اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

راندمان تولید در بخش کشاورزی با طرح‌های حفاظتی افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: راندمان تولید محصولات کشاورزی در شهرستان کوثر با اجرای طرح‌های حفاظت منابع آب و خاک افزایش پیدا می‌کند.

راندمان تولید در بخش کشاورزی با طرح‌های حفاظتی افزایش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس ساداتی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی و اقتصادی شهرستان کوثر اظهار داشت: با هدف حفاظت خاک، ساماندهی اراضی کشاورزی و افزایش بهره‌وری در مزارع و باغات شهرستان و همچنین پوشش خدمات کشاورزی بیشتر امسال بالغ بر 2.5 میلیارد ریال اختصاص یافته است که با تزریق آن تا نیمه اول سال آینده بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف می‌شود.
وی از احیای کانال‌ها و بازسازی‌ آب‌آورها در این شهرستان خبر داد و افزود: برای احداث و بازسازی کانال سد لیکوان بیش از یک‌میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است که به یقین با تکمیل شدن این پروژه کشاورزان و زارعان پایاب این سد و کانال می‌توانند تولیدات خود را گسترش دهند.
فرماندار شهرستان کوثر عمده مشکلات روستاییان را بحث تامین آب و آسفالت جاده‌های ارتباطی اعلام کرد و گفت: در بخش اول برای حل مشکل کم آبی روستاها اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان امسال به این شهرستان داده شده تا ما بتوانیم با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی و طرح‌های توسعه آب بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.
رئیس ساداتی دیگر مشکل اهالی روستاها را نیز کمبود آب کشاورزی در کنار شرب دانست و یادآور شد: با کمبود بارش‌های جوی در سال‌های اخیر بسیاری از چاه‌ها، قنات‌ها و کانال‌ها با کم آبی مواجه شده که در این ارتباط احداث سدهای کوچک معیشتی در دستور کار قرار گرفته است.
این مسئول از پایان مطالعات احداث پنج سد در این شهرستان خبر داد و افزود: یکی از شایسته‌ترین راهکارها برای حل مشکل آبیاری مزارع ایجاد و برقراری سیستم آبیاری بارانی است که در این ارتباط محدودیت جذب اعتبار نداریم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر در ادامه سخنان خود اضافه کرد: زارعان می‌توانند تنها با پرداخت 15 درصد از سهم تعیین شده و بهره‌مندی 85 درصدی از تسهیلات رایگان و بلا‌عوض مزارع خود را به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز کنند.
رئیس ساداتی تصریح کرد: توجه به آبرسانی در بخش شرب و کشاورزی عایدات فراوانی داشته که از جمله آن می‌توان به کاهش و تعدیل مهاجرت‌ها از روستاها به شهرها اشاره کرد که یک حرکت معکوس را در این زمینه شاهد هستیم.
وی در پایان اولویت دیگر را نیز آسفالت جاده‌های روستایی اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه نیز کارهای زیر‌سازی در بسیاری از جاده‌های مواصلاتی روستایی آغاز شده و قرار است با تامین اعتبار بیشتر سال آینده آسفالت این جاده‌ها در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول