اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

خیز بلند اردبیل برای کسب جایگاه تک رقمی در کنکور سراسری

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تمهید مقدمات برای ارتقای جایگاه کنکور استان اردبیل انجام شده تا بتوانیم در یک فرصت زمانی پنج ساله جایگاه استان اردبیل را در کنکور تک رقمی کنیم.

خیز بلند اردبیل برای کسب جایگاه تک رقمی در کنکور سراسری
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده صبح امروز در جلسه آموزش و پرورش خلخال اظهار داشت: به دنبال اظهارات امام جمعه اردبیل و رهنمودهای مسئولان ما در سال تحصیلی جاری با برنامه‌ریزی و دوراندیشی تلاش می‌کنیم تا به سرعت جایگاه استان اردبیل از نظر کیفیت تحصیل در کنکور ارتقا دهیم تا از رتبه نوزدهم به رتبه‌های تک رقمی برسد.
وی نمونه این تمهید مقدمات را مربوط به راه‌اندازی کلاس‌های تقویتی کنکور برای دانش‌آموزان نظام پیش‌دانشگاهی، برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی در مدارس و همچنین هوشمند سازی مدارس به صورت کیفی و اساسی اعلام کرد.
محمودزاده ادامه داد: در کنار این امر از به کارگیری نیروهای انسانی متخصص و مجرب در کلاس‌های آموزشی، تقویتی و دوره‌های مختلف آزمون سراسری غفلت نکردیم و به مدیران مناطق و نواحی اعلام شده در پایه سوم نظری و پیش‌دانشگاهی از معلمان با تجربه و صاحب صلاحیت استفاده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از اجرای نظام جدید آموزشی از ابتدای سال تحصیلی آینده و حذف نظام آموزشی اول راهنمایی خبر داد و افزود: برای سال تحصیلی آینده در پایه اول راهنمایی آزمون استعدادهای درخشان برگزار نمی‌کنیم.
وی با اشاره به عنایت مسئولان استانی و کشوری به توسعه مدارس خاص در استان اردبیل از افزایش مدارس استعدادهای درخشان در شهرهای مختلف استان از جمله خلخال خبر داد.
محمودزاده تصریح کرد: ایجاد دو مدرسه دخترانه و پسرانه استعدادهای درخشان در مقطع متوسطه و نیز راه‌اندازی دو مدرسه شاهد در مقطع ابتدایی در خلخال در دستور کار این اداره کل بوده و این مدارس در سال تحصیلی آینده راه‌اندازی و در اختیار دانش‌آموزان مستعد و فرزندان شاهد قرار می‌گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر خلخال چند مدرسه استعدادهای درخشان دیگر در مناطق مختلف استان از جمله دو مدرسه در دو ناحیه آموزش و پرورش اردبیل و دو مدرسه نیز در پارس‌آباد و گرمی تا سال آینده راه‌اندازی می‌شود.
این مسئول با اشاره به تاثیر مثبت ایجاد مدارس استعدادهای درخشان ابراز داشت: با راه‌اندازی مدرسه استعدادهای درخشان مشگین‌شهر در سال تحصیلی جاری پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان این شهرستان کاملاً مشهود بود.
محمودزاده ابراز داشت: با توجه به رتبه مناسب دانش‌آموزان خلخال در سطح استان از لحاظ میزان قبولی کنکور در سال‌های گذشته و امسال، انتظار می‌رود با راه‌اندازی مدارس استعدادهای درخشان در این شهرستان ضمن افزایش رتبه کنکور خلخال، رتبه استان اردبیل نیز از لحاظ میزان قبولی کنکور به سطح استان‌‌های برتر کشور در این زمینه برسد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول