اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 20:

شهرری با اجرای طرح توسعه حرم عبدالعظیم(ع) متحول می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 20 با اشاره به اقدامات عمرانی که در منطقه 20 در حال پیگیری است، گفت: با اجرای کامل طرح توسعه حرم عبدالعظیم(ع)، منطقه 20 متحول می‌شود.

شهرری با اجرای طرح توسعه حرم عبدالعظیم(ع) متحول می‌شود
مجتبی عبداللهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به احداث پارکینگ طبقاتی، مراکز فرهنگی و سرویس‌های بهداشتی در طرح توسعه حرم عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: در حال حاضر 230 هکتار از اراضی اطراف حرم در دست اقدام شهرداری است و بیش از 15 هکتار از آن به فضای سبز تبدیل می‌شود که همراه با چشم‌انداز گلدسته‌های حرم عبدالعظیم(ع) خواهد بود.
شهردار منطقه 20، خط شش متروی تهران و امتداد بزرگراه امام علی (ع) تا بهشت زهرا (س) را از جمله پروژه‌های مهم این منطقه برشمرد و تصریح کرد: طول مسیر اتوبان امام علی(ع) 37 کیلومتر است که 10 کیلومتر آن در منطقه 20 قرار دارد و 3.5 کیلومتر آن در قالب طرح حرم تا حرم آغاز شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و 6.5 کیلومتر آن نیز که از دولت آباد تا بزرگراه شهید آوینی است تا پایان شهریور سال آینده اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های مورد اشاره منجر به ورود و تردد زائران بیشتری به حرم سیدالکریم (ع) می‌شود، گفت: شهرداری تهران در کنار مدیریت آستان ساخت ضلع غربی حرم را تا مرحله سفت کاری به عهده گرفته با ساخت حدود چهار هزار متر مربع بنا، صحن آیت‌الله کاشانی به حرم مطهر ملحق می‌شود که در کنار ساخت شبستان احداث ساختمان اداری، کتابخانه و کفشداری نیز پیش‌بینی شده است.
شهردار منطقه 20 به نگاه ویژه شهردار تهران به این منطقه یادآور شد: توسعه مصلا و مکان‌یابی ساخت حوزه علمیه خواهران نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.
عبداللهی در ادامه به اهمیت موضوعات فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از 100 میلیارد تومان صرف امور فرهنگی و آموزشی با محوریت مساجد می‌شود و این در حالی است که در حال حاضر 20 مسجد توسط شهرداری در حال ساخت است که سه مسجد آن متعلق به منطقه 20 است.
این گزارش حاکی است، توسعه ضلع غربی حرم حدود 30 میلیارد ریال هزینه خواهد داشت که تا مرحله سفت کاری با اعتبار بیش از 15 میلیارد ریال را شهرداری منطقه 20 اجرا می‌کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول