اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ری‌شهری:

اقدامات خوبی برای توسعه حرم حضرت عبدالعظیم صورت گرفته است

خبرگزاری فارس: تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با اشاره به طرح‌های توسعه حرم گفت: اقدامات خوبی در راستای توسعه حرم حضرت عبدالعظیم صورت گرفته است.

اقدامات خوبی برای توسعه حرم حضرت عبدالعظیم صورت گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری ساعتی پیش در جلسه بررسی طرح شبستان آیت‌الله کاشانی با اشاره به اقداماتی که در راستای طرح توسعه حرم صورت گرفته است، اظهار داشت: در طول دو دهه که به نمایندگی از مقام معظم رهبری در خدمت آستان هستم کارهای زیادی برای طرح توسعه انجام شده است.
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) افزود: در طول این مدت باید از شهرداری تهران و شهرداران منطقه 20 همکاری خوبی داشته‌اند تشکر کنم.
وی در ادامه عنوان کرد: میزان همکاری این دوستان در ادوار مختلف متفاوت بوده است ولی همه آنها همکاری جدی با ما داشتند چرا که توسعه آستان عبدالعظیم (ع) به نفع شهر و کشور است.
آیت‌الله ری‌شهری تاکید کرد: همکاری شهرداری در زمان مدیریت قالیباف در شهرداری تهران و همکاری شهردارانی که در این مدت در منطقه 20 مدیریت می‌کردند شتاب بیشتری داشته است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: به‌ویژه در مدت مدیریت مجتبی عبداللهی شهردار منطقه 20 همکاری خوبی بوده است و در دوران ایشان کارهای زیادی صورت گرفته که در کارنامه اعمالشان ثبت می‌شود.
وی با اشاره به دیدار اخیر شهردار تهران با ایشان خاطرنشان کرد: در این نشست توافقی صورت گرفت و نخستین طرحی که در راستای توسعه داخل آستان در نظر گرفته شده، احداث شبستان آیت‌الله کاشانی است که با همکاری شهرداری از امروز آغاز می‌شود.
وی افزود: بر اساس این طرح توسعه ضلع غربی حرم عبدالعظیم (ع) با ساخت قریب به چهار هزار متر بنا، صحن آیت الله کاشانی را به حرم مطهر ملحق می‌کند و در شرایط جدید قبوری که فعلا در صحن آیت الله کاشانی قرار دارد، پس از پایان طرح در محدوده داخل حرم واقع می‌شود.
آیت‌الله ری‌شهری توسعه مصلا را دیگر طرح توسعه داخلی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) عنوان کرد و گفت: در حال حاضر فضای مصلای بزرگ ری جوابگوی نمازگزاران جمعه و مراسمات آستان نیست که امیدواریم در آینده نزدیک برای رفاه نمازگزاران و زائران آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اجرا شود.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) توسعه حرم از ضلع شرقی و احداث کتابخانه را از دیگر طرح‌های توسعه داخل آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) دانست و افزود: امیدواریم خدا کمک کند و این کار مبداء خیری برای سایر کارها باشد.
وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات شهرداری در راستای توسعه معابر اطراف حرم خاطرنشان کرد: شهرداری در این مدت اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده است و بافت‌های فرسوده اطراف حرم را به طرح قابل بهره‌برداری تبدیل کرده است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در پایان با اشاره به اجرای طرح شبستان آیت‌الله کاشانی تصریح کرد: این اقدامی که در راستای توسعه داخل حرم صورت گرفته کار ویژه‌ای است و این توفیقی است که نصیب هر کس نمی‌شود و با اجرای آن مجریان این طرح تا قیام قیامت از این عمل نیک بهره‌مند می‌شوند.
این گزارش حاکی است، ساخت شبستان، ساختمان اداری فروشگاه کتاب و کفشداری از جمله موارد مطرح شده در طرح توسعه ضلع غربی حرم مطهر است.
در این طرح که مراحل پیاده سازی نقشه و بررسی های اولیه آن انجام شده، قرار است با حفظ بناهای موجود، بخش‌های جدید برای رفاه حال زائران حرم مطهر به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، اضافه شود.
ساخت این طرح در پایان حدود 30 میلیارد ریال هزینه دارد که شهرداری منطقه ۲۰ تا مرحله سفت کاری این پروژه را با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال اجرا می‌کند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول