اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

28 دی؛ روزی که از خاطر مردم سنندج پاک نمی‌شود

خبرگزاری فارس: 28 دی‌ماه سال 65 بود که هواپیماهای رژیم بعث عراق 13 نقطه شهر سنندج را بمباران کردند و در مدت زمان کمتر از 6 دقیقه 220 نفر از شهروندان این شهر را به شهادت رساندند.

28 دی؛ روزی که از خاطر مردم سنندج پاک نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج این روز همچنان برای مردم شهر سنندج خاطره‌ای تلخ است و از یادها نمی‌رود.
بمباران 28 دی‌ماه سال 65 سنندج به عنوان یکی از جنایت‌های صدام به شمار می‌آید که در جریان آن علاوه بر 220 شهید بی‌گناه، حدود 200 نفر نیز به شدت مجروح شدند.
13 نقطه شهر سنندج از جمله آپارتمان‌های مسکونی میدان شهرداری، خیابان فلسطین، چهارباغ، پیرمحمد، خیابان انقلاب، اکباتان و میدان لشکر در این روز مورد حملات و آماج هواپیماهای رژیم بعث قرار گرفتند.
بمباران 28 دی‌ماه سال 65 سنندج را می‌توان جزو فجیع‌ترین جنایات بشری به شمار آورد چرا که کودکان و زنان بی‌گناهی بر اثر این بمباران به فیض شهادت نائل آمدند.
در آن روز خانواده‌هایی بودند که تمامی اعضای خود را از دست دادند و اکنون نیز در برخی از افراد هنوز آثار جنایت بشری آن روز دیده می‌شود.
به گزارش فارس؛ در همین ایام در شرایطی که دشمنان در مقابل رزمندگان اسلام زمین‌گیر شده بودند و توان مقابله با رزمندگان و بسیجیان را نداشتند به بمباران شهرها و مناطق مسکونی روی آوردند.
دشمن و متجاوزان در دوران هشت ساله دفاع مقدس می‌خواستند با بمباران کردن شهرها، روستاها و مناطق مسکونی بین خطوط دفاعی رزمندگان و حمایت ملت بزرگ ایران فاصله بیندازد و با به شهادت رساندن مردم بی‌دفاع عقبه‌های جنگ را ناامن کنند.
اگر چه هدف اصلی صدام حسین و هم‌پیمانان وی از بمباران مناطق مسکونی کشور و به ویژه شهرهای استان کردستان ایجاد موج نارضایتی مردم علیه نظام بود، ولی موضوع به کلی تفاوت می‌کرد و مردم نه تنها علیه نظام جمهوری اسلامی شعار ندادند بلکه بعد از بمباران‌ها به خیابان‌ها می‌ریختند و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر صدام سیاست‌های جنگ‌طلبانه رژیم‌های استعمارگر را محکوم می‌کردند.
بر اساس گزارش فارس؛ کردستان در دوران دفاع مقدس 5 هزار و 400 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که نزدیک به هزار نفر از آنان در جریان 97 بار بمباران شهرهای استان توسط هواپیماهای دشمن بعثی به شهادت رسیده‌اند.
در جریان جنگ هشت ساله بارها این اقدامات فجیع در کردستان به وقوع پیوست که بمباران 15 خرداد 64 شهر بانه نیز در نوع خود یک فاجعه واقعی بود که در جریان آن 400 نفر شهید و عده زیادی نیز زخمی شدند.
مردم استان کردستان علاوه بر نقش‌آفرینی در پیروزی انقلاب اسلامی، در جنگ تحمیلی هشت ساله نیز در کنار سایر رزمندگان مهاجر و انصار از میهن و نظام اسلامی خویش دفاع ‌کردند.
لازم به ذکر است که جنگ نرم و پنهان امروز دشمن خطرناک‌تر از جنگ سخت و نظامی آنان است چرا که مقابله با این تاکتیک دشمنان نیازمند بصیرت بیشتر برای تشخیص حق از باطل در میادین غبارآلود است.
در پایان باید گفت تاکیدات مقام معظم رهبری برای بصیرت‌افزایی و تشخیص سره از ناسره بیانگر توجه جدی به تولید قدرت نرم با روشنگری مردم، تبیین اهداف دشمنان و مقابله با اهداف پلید دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران است.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول