اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد

فعالیت 610 مکتب‌خانه قرآنی در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران گفت: 610 مکتب‌خانه قرآنی در مازندران فعال است.

فعالیت 610 مکتب‌خانه قرآنی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام رحمت رضوی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی استان که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه احیای مکتب‌خانه‌ها برای آموزش قرآن مفید است، یادآور شد:  مکتب‌خانه‌های قرآنی آموزش را برای همه شرایط سنی دارد و دیده شد که بسیاری از دانشجویان و تحصیل‌کرده‌های ما توانایی تلاوت قرآن را ندارند.

رضوی تصریح کرد: رهبری مسئله فراگیری و روخوانی قرآن کریم را مورد تاکید قرار دادند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در استان مازندران یک هزار و 200 مدرسه قرآنی دارای مجوز و80  مدرسه بدون مجوز داریم که در ترویج فعالیت‌های قرآنی گام‌های موثری برمی‌دارند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران اذعان داشت: 610 مکتب خانه قرآنی در مازندران فعال است.

فرماندار ساری نیز اجرای طرح شبکه تبلیغی ویژه مدارس راهنمایی را فعالیت فرهنگی اثرگذار دانست و اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی باید اثرگذار و پرجاذبه باشد.

 سید عباس حسینی‌نژاد تصریح کرد: طرح شبکه تبلیغی که از سوی طلبه‌های روحانی اعزام شده و در مدارس سطح استان اجرا می‌شود و به لحاظ اهمیت موضوع، تاثیر مثبتی بر روند تربیتی دانش‌آموزان دارد.

حسینی‌نژاد یادآور شد: روحانیونی که در حوزه آموزش وارد می‌شوند به لحاظ ذوق و سلیقه‌ای که دارند در جلب مخاطبان خود که دانش‌آموزان هستند موفق می‌شوند.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: روحانیونی که دارای مهارت ارتباط اجتماعی هستند راحت‌تر می‌توانند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فعالیت در حوزه پرورشی دانش‌آموزان نیازمند فعالیت گسترده است، خاطرنشان کرد: طرح‌های شبکه تبلیغی بسیار پردامنه است و نباید انتظار داشته باشیم که آموزش و پرورش به تنهایی از عهده اجرای این فعالیت فرهنگی زیربنایی برآید.

وی بر تامین اعتبار در اجرای فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و متذکر شد: طرح شبکه تبلیغی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که می‌تواند با شبیخون فرهنگی مبارزه کند و برای اجرای دقیق و مستمر این طرح اثرگذار باید هزینه شود.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: مربیان پرورشی به تنهایی توان پوشش اینگونه طرح‌های فرهنگی را ندارند و باید از افرادی توانمند، خبره و دارای آگاهی و مهارت‌های اجتماعی استفاده شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول