اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

پروژه‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: پروژه‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

پروژه‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هادی ابراهیمی ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه اجرای طرح شبکه تبلیغی در مدارس استان مازندران باید از لحاظ کمی و کیفی دارای خروجی مثبت باشد، اظهار داشت: شبکه تبلیغی که از سوی روحانیون جوان در مدارس راهنمایی اجرا می‌شود کاری فرهنگی است که باید مورد ارزیابی مدیران و فرمانداران قرار گیرد.
 
* طرح شبکه تبلیغی باید متناسب با سرفصل‌های آموزشی باشد
وی با تاکید بر اینکه طرح شبکه تبلیغی باید متناسب با سرفصل‌های آموزشی در مدارس باشد، یادآور شد: 99 طلبه روحانی برای اجرای شبکه تبلیغی به مدارس راهنمایی استان اعزام شدند و ضرورت دارد با نظر کارشناسی خروجی فعالیت‌های فرهنگی سنجیده شود.
ابراهیمی یکی از دغدغه‌های اجرایی شدن ستاد تحول اجتماعی را حضور مدیران اجرایی در پروژه‌های فرهنگی دانست و گفت: مسائل اجتماعی زیربنای کار سازندگی است باید با ابزارهای نظارتی فعالیت در پروژه‌های فرهنگی را مورد ارزیابی قرار داد.
رئیس ستاد کارگروه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه طرح شبکه تبلیغی در مدارس مازندران ظرفیتی است که باید متفاوت از کارکردهای معاونت پرورشی کار شود، ابراز داشت: روحانیونی که در شبکه تبلیغی مدارس کار می‌کنند باید به موضوع‌های تخصصی به ویژه پاسخگوی شبهات دانش‌آموزان باشند.
معاون استاندار مازندران با بیان اینکه خانواده‌ها کارکرد اصلی خود را از دست داده و بسیاری از عملکرد‌ها به مدارس سپرده شده، ادامه داد: مدارس نقش اساسی خود را به نحو احسن ایفا نمی‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش و نیز سازمان تبلیغات اسلامی باید موضوع‌های متناسب با سن دانش‌آموزان را شناسایی و به طلبه‌های روحانی اعزام شده در مدارس بسپارند، یادآور شد: خروجی فعالیت در شیوه شبکه تبلیغی در مدارس باید توام با آسیب‌زدایی سلامت روحی، فکری و پرورشی دانش‌آموزان باشد.
 
* برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تبیین مبارزه با شیطان‌پرستی
ابراهیمی بر ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان مدارس تاکید کرد و گفت: روش‌های مبارزه با شیطان‌پرستی و بسیاری از ادیان نوظهور در کارگاه‌های آموزشی بررسی شود.
وی در بخشی از سخنانش توجه به نهاد کتابخانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تاکنون نتوانستیم گامی اساسی برای نهاد کتابخانه‌های استان برداریم.
وی با بیان اینکه مدیران تجهیز کتابخانه در دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار خود قرار دهند، بیان داشت: مدیری که به خودش اجازه ندهد دستور تجهیز گنجه‌ای برای کتابخانه را در اداره فراهم کند نباید  توقع فهم فرهنگی از مدیر را داشته باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ابراز داشت: یکی از شاخص‌های مدیریتی نگاه فهیم و دغدغه فرهنگی مسئولان است.
 
* پروژه‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند
این مسئول اضافه کرد: برای ساخت پروژه‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی را مد نظر قرار دهیم.
ابراهیمی هدف از ایجاد مکتب خانه‌ها را نگاهی به گذشته دانست و گفت: مکتب خانه‌ها بهترین روش آموزش قرآن را ارائه می‌دادند هم اکنون با بهره‌گیری از علوم و فنون نوین باید بتوانیم روش‌های گذشته را به درستی احیا کنیم.
وی بر آموزش مستمر قرآن به متولیان امر تاکید کرد و بیان داشت: اگر آموزش قرآن در حد اوقات فراغت باشد به ظرفیت دینی آسیب می‌رسد.
معاون استاندار مازندران بر فعالیت‌های کیفی فرهنگی از سوی ارشاد اسلامی استان مازندران تاکید کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نه تنها نیازمند پشتوانه مالی است باید به پشتوانه معنوی آن بیشتر توجه شود.
این مسئول اعتبارات را ملاک کارآیی در فعالیت‌های فرهنگی ندانست و ادامه داد: برخی از فعالیت‌های فرهنگی که هزینه‌های زیادی را شامل می‌شود و بازخورد مطلوبی ندارد دارای مشکل سلیقه‌ای، مدیریتی و سیستمی است.
 
* روی موضوع مجتمع‌های فرهنگی حرف دارم
ابراهیمی با تاکید بر اینکه برخی از شهرستان‌های ما دارای مجتمع‌های فرهنگی هستند، ولی به درستی از این فضاهای فرهنگی بکارگیری نمی‌شود، خاطرنشان کرد: روی موضوع مجتمع‌های فرهنگی حرف دارم.
وی در پایان اذعان داشت: با شناسایی موسسه‌‌های فعال و توجه به نهادهای غیردولتی فضا برای نظارت ادارات فرهنگی ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول