اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

تکنولوژی‌ نوین ریزگردهای اهواز را مهار می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از اجرای طرح مقابله با ریزگردها با استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای نخستین بار در کشور خبر داد.

تکنولوژی‌ نوین ریزگردهای اهواز را مهار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تورج همتی ظهر امروز در مراسم نمادین نهالکاری ساحل شرقی کارون به مناسبت هفته هوای پاک گفت: برای مقابله با پدیده گرد و غبار با استفاده از تکنولوژی‌های نوین یک طرح به صورت پایلوت در اهواز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان تیر ماه 90 به اتمام می‌رسد، افزود: 30 میلیارد تومان برای استفاده از تکنولوژی‌های نوین در راستای کاهش آلودگی هوا اختصاص یافته که 10 درصد این اعتبارات مربوط به گرد و غبار، پایش تالاب‌ها و رودخانه‌های مرزی خوزستان است.

همتی ادامه داد: برای کاهش ریزگردها با کشور عراق نیز مذاکراتی صورت گرفته و عملیات اجرایی بیابان‌زدایی در هشت استان این کشور آغاز شده است.

به گفته وی، همکاری‌ها در قالب انتقال تجربه و دانش فنی برای کنترل بیابان‌ها در کشور عراق انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان هم‌چنین گفت: کارخانه کربن ایران تا سال آینده از محدوده شهر اهواز خارج می‌شود.

وی افزود:‌ سایت توسعه کارخانه کربن در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز مکان‌یابی شده و سازمان حفاظت محیط زیست نیز با آن موافقت کرده است.

همتی با اشاره به پیگیری های قضایی در مورد جابه جایی کارخانه کربن، تصریح کرد:‌ ظرف یک ماه آینده این واحد صنعتی با مراجعه به مراجع قضایی باید برنامه‌های خود را ارائه دهد و تا سال 91 این کارخانه از محدوده شهر خارج می‌شود.

دبیر کارگروه آلودگی هوای استان در ادامه گفت: 70 درصد آلودگی هوای اهواز صنعتی است در حالی که مشکل هوای سایر کلان‌شهرها آلودگی ناشی از حمل و نقل است.

وی از تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای هشت کلان‌شهر از جمله اهواز خبر داد و افزود: ‌براساس برنامه طرح جامع کاهش آلودگی هوا فعالیت صنایع تا شعاع 30 کیلومتری شهرها ممنوع است، هم‌چنین صنایعی که در بافت شهری و مشاغل مزاحم هستند باید طی برنامه زمان‌بندی جابه‌جا شوند.

همتی تأکید کرد: خروج صنایع آلاینده از محدوده شهر از سال 92 به صورت مرحله به مرحله آغاز می‌شود.

به گفته وی، طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز نیز در حال بازنگری است.

به مناسبت هفته هوای پاک ساحل شرقی کارون در اهواز با مشارکت شهرداری و اداره‌کل حفاظت محیط زیست نهال‌کاری شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول