اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد خبر داد

رضایت‌مندی 75 درصدی شهروندان از قطار شهری مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: بر طبق نظر سنجی‌های صورت گرفته از سوی متخصصان 75 درصد مردم از عملکرد قطار شهری رضایت داشته‌اند.

رضایت‌مندی 75 درصدی شهروندان از قطار شهری مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود بیژنی اظهار داشت: 25درصد مردم نسبت به برنامه زمان‌بندی و رسیدن قطار به ایستگاه اظهار نارضایتی کرده‌اند که با افزایش زمان سرویس‌دهی و افزایش ناوگان زمان انتظار مسافران کاهش می‌یابد و در نتیجه رضایت‌مندی صد درصدی شهروندان را به دنبال دارد.
وی با اشاره به این موضوع که خط یک قطارشهری مشهد از اسفند ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته که خط یک قطار شهری آغاز به کار کرده که سر فاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه از 35 دقیقه به 10دقیقه کاهش یافته است.
بیژنی ادامه داد: برنامه اعزام قطارها در شروع بهره‌برداری در ماه 690 اعزام بوده که با رشد چشمگیری که در این حوزه رخ داده در آذر ماه سال جاری به چهار هزار و 254 اعزام رسیده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد همچنین بیان داشت: در فروردین ماه سال جاری 172هزار نفر و در آذر ماه یک میلیون و 111هزار نفر قطار شهری را برای سفر درون شهری انتخاب کرده‌اند.
بیژنی با اشاره به این موضوع که مسیر خط یک به دو بخش روگذر و زیر گذر تقسیم می‌شود، خاطر نشان کرد: خط یک قطار شهری جمعا 19کیلومتر طول دارد که بخش زیرگذر آن 10.5 کیلومتر و بخش روگذر آن نیز 8.5 کیلومتر طول دارد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد افزود: این خط دارای 22 ایستگاه، 17پله اضطراری است و در مسیر همسطح پنج دستگاه پل روگذر ترافیک، سه دوربرگردان زیر ترافیکی، 9 پل عابر پیاده احداث و به بهره‌برداری رسیده است.
بیژنی با بیان اینکه خط یک دارای دو دپو در شرق و غرب این خط می‌باشد گفت: دپوی شرق در خیابان نخریسی و دپوی غرب در انتهای وکیل آباد است.
وی افزود: تاکنون 33واگن قطار شهری به مشهد رسیده که تا پایان سال 60 واگن اولیه قطار شهری به طور کامل به مشهد می‌رسد.
بیژنی از توسعه خط یک خبر داد و گفت: در ادامه خط یک، دو ایستگاه پرواز و فرودگاه به طول 5.5 کیلومتر برای دسترسی شهروندان به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد به ایستگاه‌های موجود خط یک افزوده می‌شود.
سرپرست شرکت قطار شهری مشهد در ادامه با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی ایستگاه انتهای کوهسنگی برطرف شده است، افزود: تا پایان سال جاری محدودیت ترافیک پنج ایستگاه قطار شهری رفع و عبور و مرور برای شهروندان آسان می‌شود.
بیژنی با بیان اینکه حفاری تونل‌های خط دو قطار شهری با استفاده از دو دستگاه تی بی ام انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: دستگاه اول در طبرسی شمالی آغاز به کار کرده که اکنون در پشت ایستگاه اول متوقف شده و به زودی پس از نصب سازه‌های ایستگاه کار خود را ادامه می‌دهد.
وی افزود: در روزهای آینده تی بی ام دوم نیز از بولوار شهید فکوری آغاز به‌کار می‌کند.
بیژنی ادامه داد: بالغ بر 55 درصد از تملکات خط دو انجام شده و 45 درصد دیگر نیز در سال جاری و سال آینده انجام می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول