اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بخش تحقیقات جهاد کشاورزی استان اصفهان:

تولید کود بیولوژیک برای تولید محصول سالم نیاز است

خبرگزاری فارس: معاون بخش تحقیقات جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برای تولید محصول سالم مبارزه بیولوژیک و تولید کود بیولوژیک در دستور کار قرار گرفته است.

تولید کود بیولوژیک برای تولید محصول سالم نیاز است
سعید اسماعی‌ خانیان امروز گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده مرکز تحقیقات کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان حدود 16 ایستگاه تحقیقاتی و حدود 11 بخش تحقیقاتی دارد.
وی ادامه داد: بخش تحقیقاتی این مرکز شامل آبخیزداری، علوم دامی اصلاح و تهیه بذر چغندر، نهال، بذر و دیگر محصولات کشاورزی است.
معاونت بخش تحقیقات جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اقدامات این بخش اظهار داشت: این مرکز وظیفه شناسنامه دار کردن تولیدات محصولات کشاورزی را دارد به این مفهوم که بخش ثبت گواهی در حین پروسه تولید بذر و نهال از آنها بازدید کرده و در صورتی که استاندارد باشد مجوز فروش را به آنها داده تا با نام خودشان بذر و نهال را به فروش برسانند.
وی از اقدامات این مرکز در زمینه خشکسالی در سال‌های اخیر سخن گفت و تصریح کرد: یکی از اقدامات این مرکز در برابر خشکسالی تولید رقم‌های مناسب با تنش‌های خشکی و شوری است.
اسماعیل‌خانیان افزود: در این روزها یک نوع رقم پنبه‌ای معرفی شده که در زمینه حمل و نقل و یکنواخت بودن در رسیدن به حوزه‌ها نسبت به رقم گذشته محصولات آن بیشتر و مدیریت مزرعه‌ای نیز راحت‌تر شده است.
وی با اشاره به تولید گیاهان دارویی در مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان ادامه داد: در زمینه گیاهان دارویی اقداماتی برای خشکسالی انجام شده از قبیل تولید گل محمدی، آویشن، بابونه، رزماری و زعفران که بازار فروش بسیار خوبی نیز دارند.
معاون بخش تحقیقات جهاد کشاورزی استان اصفهان از اقدامات این سازمان در زمینه تغذیه دام گفت: توانستیم قراردادهایی را با شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های دامداری به منظور مشاوره‌های تغذیه‌ای و اصلاح نژادی بر روی آنها منعقد کنیم.
وی از تولید محصول سالم سخن گفت و بیان داشت: یکی از کارهایی که در این زمینه انجام شده مبارزه بیولوژیک و تولید کود بیولوژیک است.
اسماعیل‌خانیان ادامه داد: به صورت تقریبی تمام مناطق استان اصفهان از نظر کمبود عناصر غذایی که در خاک موجود بوده و برای گیاه لازم است شناسایی شده و در حال حاضر می‌دانیم که در کدام نقطه از استان چه عنصری در خاک کاهش یافته که این کمبود به وسیله روش بیولوژیک و شیمیایی اصلاح می‌شود.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول