اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

80 اثر تاریخی در اردبیل نیازمند مرمت هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از یک‌هزار و 50 اثر تاریخی ثبت شده در استان اردبیل 80 اثر شامل بناهای تاریخی، مساجد و پل‌‌ها نیاز به مرمت دارند.

80 اثر تاریخی در اردبیل نیازمند مرمت هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های گردشگری بیله‌سوار اظهار داشت: در چند سال اخیر 48 بنا مرمت و مورد بهره‌برداری قرار گرفته در حالی که تا پیش از سال 85 تنها چهار بنا مرمت و دو اثر نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از جمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین بنای در حال مرمت استان را بازار، مسجد جمعه، بقعه شیخ صفی و خانه‌های تاریخی اردبیل اعلام کرد و افزود: از آثار شاخص تاریخی شهرستان‌ها مواردی را در دست مرمت داریم که کار مرمت تعدادی به پایان رسیده و هم اکنون در حال بهره‌برداری است.
این مسئول از جمله این بناها را خانه صارم‌السلطنه نمین به عنوان موزه این شهرستان و حمام نصر خلخال به عنوان موزه باستانشناسی این شهرستان اعلام کرد.
وی افزود: در حال حاضر نیز 42 اثر و مکان تاریخی و گردشگری در استان اردبیل مرمت می‌شود.
ندایی تصریح کرد: از این تعداد 32 پروژه مربوط به مرمت آثار تاریخی و 10 پروژه نیز مربوط به گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته 70 میلیارد ریال برای عملیات مرمتی این پروژه‌ها هزینه شده و امسال نیز برای تکمیل امور 40 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
این مسئول ابراز امیدواری کرد به زودی تعدادی از این پروژه‌ها به‌زودی به بهره‌برداری برسد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرستان بیله‌سوار در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد، این شهرستان دارای آثار تاریخی و گردشگری از جمله قلعه قیزقلعه‌سی، مدرسه تاریخی، مزار سربازان شهید جنگ جهانی دوم، گمرک، بازارچه مرزی و... است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول