اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد

ثبت 10 اثر تاریخی از استان اردبیل در فهرست آثار ملی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 10 اثر از استان اردبیل در طی روزهای اخیر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ثبت 10 اثر تاریخی از استان اردبیل در فهرست آثار ملی
بهروز ندایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در چهارمین همایش شورای عالی سیاست‌گذاری ثبت ملی میراث فرهنگی معنوی و طبیعی کشور که در جزیره قشم استان هرمزگان برگزار شد این آثار ملی مجوز ثبت دریافت کردند.
وی افزود: گزارش‌های مربوط به پرونده‌های ثبتی استان در حوزه شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، گیوی و سرعین ارائه شد و پس از بررسی توسط کمیته تخصصی و شورای سیاست‌گذاری عالی ثبت با احکام ثبتی استان موافقت شد.
این مسئول این آثار را در حوزه شهرستان اردبیل شامل پل تاریخی گیلانده و خانه تاریخی رئیسی اعلام کرد و ابراز داشت: در شهرستان مشگین‌شهر نیز قلعه قازان‌دورماز، نقوش صخره‌ای مشیران و نقوش صخره‌ای قوناخ قیران ثبت ملی شد.
وی ادامه داد: در شهرستان گیوی حمام سنگی معروف به داش‌ حمام و محوطه باستانی کول‌تپه در شهرستان سرعین محوطه و غارهای باستانی روستای کنزق و در شهرستان خلخال نیز محوطه باستانی سنگر ثبت ملی شدند.
ندایی همچنین یادآور شد: در این همایش جشنواره رغایب بخش شال و کلور از توابع شهرستان خلخال به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی معنوی کشور به ثبت رسیدند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل ابراز داشت: این آثار از نظر تاریخی یک دوره زمانی از حدود پیش از میلاد تا اواخر دوره اسلامی را در بر می‌گیرند.
این مسئول بیان داشت: تا‌کنون یک‌هزار و60 اثر از استان اردبیل در دسته میراث تاریخی ـ فرهنگی و میراث طبیعی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/صا30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول