اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

ارائه 100 خدمت الکترونیک از ماه آینده در زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: 100 خدمت در بهمن ماه سال جاری از طریق الکترونیک ارائه می‌شود.

ارائه 100 خدمت الکترونیک از ماه آینده در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در همایش جهاد اقتصادی و ارتقای سلامت نظام اداری استان زنجان اظهار داشت: یکی از معضلات جدی نظام از گذشته تا کنون و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و مشکلات فرا روی این امر تا به امروز گریبانگیر نظام بوده است.
وی با بیان اینکه این مشکل تنها در کشور ایران وجود ندارد، افزود: به دلیل ساختار نامطلوب دستگاه‌های اجرایی شاهد کندی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی هستیم.
استاندار زنجان یادآور شد: نظامی که در آن سازمان‌ها بدور از فساد اداری هستند میزان  بهره‌وری بهتری از امکانات داشته و در راستای توسعه از رشد مطلوبی برخوردارند.
وی با اشاره به بررسی 133 کشور جهان از نظر فساد اداری در دنیا بیان داشت: کشور ایران در این رتبه‌بندی در رتبه 79 قرار دارد.
رئوفی‌نژاد خاطرنشان کرد: با همه تلاش‌های صورت گرفته در زمینه ارتقای سلامت اداری سلامت نظام اداری کشور 55 درصد است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه پنجم توسعه به 75 درصد افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه ارتقای سلامت اداری در برنامه چشم‌انداز 20 ساله کشور مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: در برنامه پنجم توسعه از یکسال پیش این امر به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر ادامه دارد.
استاندار زنجان با اشاره به سیاست‌های دولت در زمینه تحول بنیادین در نظام اداری بیان داشت: تا کنون 10 برنامه برای ایجاد تحول بنیادین در کشور صورت گرفته است که پیگیری می‌شود.
وی نبود سیستم منسجم، پاسخگو و متمرکز را از دلایل فساد اداری برشمرد و افزود: سیستمی که با 70 سال سابقه هنوز تغییرات چشمگیری را در زمینه رفع مفاسد اقتصادی در کشور انجام نداده است.
رئوفی‌نژاد بیان داشت: متاسفانه به تعداد مدیران در دستگاه‌های اجرایی شاهد اعمال سلیقه در قوانین بوده و نظارت و مدیریت شورای نظارت بر دستگاه‌های اجرایی به تازگی در حال پیگیری است.
وی بر ضرورت اجرای عملیات پیشگیرانه خبر داد و افزود: اجرای برنامه‌های دولت الکترونیک و اجرایی کردن این علت در کشور موجب کاهش بسیاری از مشکلات و مسائل می‌شود.
استاندار زنجان یادآور شد: در استان زنجان نیز از دو سال پیش ستاد دولت الکترونیک در راستای اجرایی کردن جلوگیری از فساد مالی در استان فعال شده و تا کنون با برگزاری 17 جلسه برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در این زمینه انجام داده است.
وی از ارائه 330 خدمت تا پایان سال 89 خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری 500 خدمت به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه 100 خدمت در بهمن ماه سال جاری از طریق الکترونیک ارائه می‌شود، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ستاد دولت الکتروینک در استان فعالیت خود را ادامه می‌دهد.
وی از تشکیل ستاد تحول اداری در استان خبر داد و بیان داشت: این ستاد از یک سال گذشته در استان تشکیل شده و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول