اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست کاشان:

5 واحد آلاینده کاشان پلمپ می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست کاشان گفت: در پایش‌های انجام شده از صنایع شهرستان حکم پلمپ پنج واحد صنعتی این شهرستان دریافت شد.

5 واحد آلاینده کاشان پلمپ می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمود قهرمانی عصر امروز در اولین روز از هفته هوای پاک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پایش‌های انجام شده از واحدهای صنعتی نیمه مزاحم و آلاینده شهرستان کاشان ضمن اخطار به تمام واحدهای صنعتی، 30 واحد صنعتی آلاینده شناسایی شدند.
وی افزود: به این صنایع تذکر داده شده در صورتی که این واحد نسبت به رفع آلودگی و نصب سیستم‌های کاهنده آلودگی واحد خود اقدامی انجام ندهند به عنوان آخرین راه حل در لیست واحدهای آلاینده قرار می‌گیرد.
رئیس اداره محیط زیست خاطر نشان کرد: با قرار گرفتن واحدها در لیست واحدهای آلاینده، علاوه بر جرایم و تعطیلی، یک درصد از فروش این واحدها از طرف امور مالیاتی به عنوان عوارض به شهرداری محل استقرار این واحدها پرداخت می‌شود. 
به گفته وی واحدهایی که به صورت جدی محیط زیست را تهدید کنند با استفاده از قانون جلوگیری از آلودگی هوا اقدام به پلمپ این واحدها می‌شود.
قهرمانی یادآور شد: از این تعداد واحد آلاینده تاکنون یک واحد آلاینده جابه‌جا شده و از یک واحد تعهد گرفته شده تا در مدت تعیین شده نسبت به رفع آلودگی واحد خود اقدام کند، یک واحد اخطاریه داده شده که اگر به آخرین اخطار توجهی نکند پلمپ می‌شود و دو واحد دیگر نیز برای رفع آلایندگی مهلت تعیین شده است. 
وی در ادامه سخنانش شعاع استقرار واحد صنعتی در تهران را 120 کیلومتر و در اصفهان را 50 کیلومتر دانست و افزود: طرح شعاع زیست‌محیطی شهرستان کاشان اجرا می‌شود و بر اساس این طرح استقرار صنایع در شعاع 50  کیلومتری شهرستان ممنوع می‌شود.
قهرمانی همچنین از جانمایی جدید نصب سیستم نمایشگر آلودگی هوای شهرستان کاشان در میدان 15 خرداد خبر داد و گفت: تابلو نمایشگر آلودگی هوا با هزینه‌ای بیش از 200 میلیون تومان در هفته پاک افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان در ادامه، ارسال بروشور و پیام هفته هوای پاک به ادارات شهرستان، برگزاری نشست مطبوعاتی، برگزاری مسابقه فرهنگی زیست‌محیطی ویژه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی، برگزاری جشن هوای پاک با همکاری شرکت سیمان کویر، نواختن زنگ هوای پاک، پخش کلیپ و پیام زیست‌محیطی از تلویزیون‌های شهری را از جمله برنامه‌های اداره محیط زیست کاشان در هفته هوای پاک ذکر کرد.
وی همچنین تهیه بنر و پرده اطلاعاتی در مناطق پرتردد شهرستان، ارسال پیامک‌های زیست‌محیطی برای مسئولان و روابط عمومی‌های شهرستان، اجرای برنامه در مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه به عنوان پایلوت، هماهنگی با رسانه‌ها برای انعکاس اخبار هفته محیط زیست، اجرای برنامه‌های آموزشی برای مربیان پرورشی مدارس به عنوان پایلوت مشمول طرح محیط یار، ارسال برنامه‌های هوای پاک به شهرداری‌ها و همچنین افتتاح تابلو نمایشگر آلودگی هوا در میدان 15 خرداد را از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته هوای پاک برشمرد.
25 دی ماه تا اول بهمن ماه به عنوان هفته هوای پاک نام‌گذاری شده است.
انتهای پیام/آ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول