اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

کاهش 5 درصدی کارمزد وام‌های بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی از پیگیری این معاونت در کاهش میزان کارمزد وام‌های بخش کشاورزی از 13درصد به پنج درصد خبر داد.

کاهش 5 درصدی کارمزد وام‌های بخش کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، سیدرحیم سجادی در حاشیه سفر یک روزه خود به استان آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای استفاده بهینه از منابع آب و خاک، با حرکت جهادی در سراسر کشور حدود یک‌میلیون و 100 هزار هکتار از اراضی آبی کشور به روش‌های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.
وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی، به ویژه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی برنامه‌های خوبی را در برنامه پنجم توسعه برای استفاده بهینه از آب پیش‌بینی کرده‌اند، افزود: نظر به اینکه کشور ما در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار گرفته است، حمایت‌های خوبی از طرف مسئولان نظام در این راستا صورت گرفته و این حمایت‌ها موجب شده است اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌های آب و خاک تخصیص دهند.
سجادی از فراهم شدن فضای خوب بین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در بحث مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی کشور  خبر داد و گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در بحث مصرف بهینه آب در روش‌های نوین آبیاری، اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‌ای و انتقال آب با لوله از محل تامین آب به ویژه چاه‌ها تا داخل مزارع است.
معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مصوبات شورای عالی آب گفت: در سنوات اخیر و سال‌جاری 91 - 90 اعتبارات قابل توجهی برای وزارت جهاد کشاورزی مصوب شده است که خوشبختانه بیش از 40 درصد اعتبارات تخصیص یافته و بقیه اعتبارات مصوب نیز مورد پیگیری است که بعد از مبادله موافقت نامه و ابلاغ تخصیص خواهد یافت.
وی با بیان اینکه اعتبارات دولت محدود است گفت: خوشبختانه 160 میلیارد ریال سال گذشته و 750 میلیارد ریال امسال، اعتبار به استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته است که این رقم در مقایسه با سال 89 حدود 4.5 برابر افزایش یافته و این امر می تواند تحول اساسی در بخش مدیریت منابع آب استان در بخش کشاورزی را سبب شود.
سجادی همچنین اعتبارات استان آذربایجان‌شرقی را در توسعه آبیاری تحت فشار در سال‌جاری 260 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: امیدوارم این فضا ادامه پیدا کند تا با تزریق اعتبار مناسب پروژه‌های بیشتری در اجرای آبیاری تحت فشار اجرا کرده تا ضمن ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی موجب افزایش تولید و درآمد بهره‌برداران شود. 
معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهادکشاورزی در بازدید از پروژه‌های در دست اجرای پایاب سد آیدوغموش میانه گفت: شهرستان میانه نسبت به سایر شهرستان‌های استان از آب مطمئن‌تری برخوردار بوده و با مدیریت منسجم، در آینده نزدیک می‌تواند به یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در شمال‌غرب کشور تبدیل شود.
وی در ادامه از پیگیری این معاونت در کاهش میزان کارمزد وام‌های بخش کشاورزی از 13درصد به پنج درصد خبر داد و افزود: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 12 هزار میلیارد ریال به حساب بانک کشاورزی و 7 هزار میلیارد ریال به حساب صندوق حمایت از بخش کشاورزی واریزشده که درراستای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی برای افزایش ارزش افزوده تولید و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در اختیار سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول