اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس:

میانگین جرم در فارس از میانگین کشوری پایین‌تر است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه استان فارس، استانی امن است گفت: میانگین جرم استان فارس از میانگین کشوری پایین‌تر است.

میانگین جرم در فارس از میانگین کشوری پایین‌تر است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ذبیح الله خدائیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات مبارزه با جرائم خشن پیشگیری بوده که در اولویت کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

این مسئول قضایی استان فارس با بیان اینکه همان‌گونه که بهداشت مقدم بر درمان است، پیشگیری نیز مقدم بر جرم است افزود: به بحث پیشگیری باید فرا قوه‌ای نگاه شود و تمام ادارات و ارگان‌ها خود را در این امر مهم سهیم بدانند و وارد میدان کار شوند و مردم را تشویق به پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم قانون‌مداری را در جامعه ارتقا دهیم اضافه کرد: ادارات دو دسته هستند دسته اول اداراتی هستند که وظیفه امنیت و برخورد با مجرمان در دستور کار آنها است و دسته دوم اداراتی هستند که باید بحث پیشگیری را در برنامه‌های خود قرار داده و برای فراهم شدن آن برنامه‌ریزی کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: از بدو شروع قوه قضائیه در کشور بحث پیشگیری در اولویت کارها قرار داشته که در این اواخر نیز معاونت پیشگیری در استان‌ها راه‌اندازی شده و در بحث پیشگیری تاکنون آموزش‌ها و همایش‌های استانی و ملی را داشته‌ایم که تأثیر خوبی در پیشگیری و جلوگیری از جرائم داشته است.

خدائیان با اشاره به اینکه پیشگیری تنها با کارها و برنامه‌های نیروی انتظامی و دستگاه قضایی حل نمی‌شود ابراز داشت: برای پیشگیری از جرائم و ارتقای امنیت نیازمند به مشارکت تمام ادارات هستیم که در این راستا در استان فارس در جرائم خشن که فاکتورهای ناامنی کشور است با کاهش روبه‌رو شده‌ایم.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: هر مجرمی با هر تخلفی یک روز آزاد می‌شود و ما آنقدر توان نداریم که شرایط مطلوب جامعه را برای تمام مجرمان فراهم کنیم و این در حالی بوده که در سازمان زندان‌ها مرکز مراقبت بعد از خروج کار خود را در موارد مختلف انجام داده اما حقیقت این است که ظرف و مظروف همخوانی ندارند.

وی با بیان اینکه اجرای برخی احکام در ملاء عام مردم را متوجه سرانجام جرائم می‌کند، تصریح کرد: در آبان ماه سال جاری آدم‌ربایی همراه با قتل رخ داده بود که مجرم در کمترین زمان دستگیر و امروز 25 دی ماه به دار مجازات آویخته شد که در این راستا شعبه ویژه‌ای راه‌اندازی شده است که مجرمان خشن تا صدور حکم آزاد نشوند.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول