اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اربعین حسینی صورت می‌پذیرد

تمرکز هیئات عزاداری همدان در یک هیئت واحد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در روز اربعین حسینی هیئت‌های عزاداری همدان در یک هیئت متمرکز می‌شود، که این مهم شاخص‌ترین برنامه این روز خواهد بود.

تمرکز هیئات عزاداری همدان در یک هیئت واحد
حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه برنامه‌های محرم ماه سال جاری با کیفیت کمی و کیفی بسیار خوبی برگزار شد، اظهار کرد: نکته بسیار مهم بحث و مورد توجه در ماه محرم سال جاری این بود که امر نماز و قرآن در صدر برنامه‌ها قرار دادیم و در راستای ترویج نماز جماعت و تلاوت قرآن در عزاداری‌ها برآمدیم.
وی با بیان اینکه، بر اساس آمار گرفته شده بیش از 300 هیئت مذهبی برنامه نماز و قرآن را در صدر برنامه‌های عزاداری خود آوردند که قابل تقدیر است، گفت: در محرم بحث آموزش و ارتقای بینش مداحان و مبلغان نیز به خوبی مورد توجه و تأکید قرار گرفت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه بازخورد مداحی‌ها در سطح استان نسبت به سال‌های قبل، بی‌نظیر بود عنوان کرد: در محرم امسال یک هزار و 200 مبلغ به سراسر استان اعزام شدند که در این زمینه امر ساماندهی مبلغان در سال جاری بسیار بهتر از سال قبل بود.
وی ابراز کرد: با مکاتبه‌های انجام شده با حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر استان، این واحدها لیست جدیدی از مبلغان خود را ارائه کرده‌اند که به بانک اطلاعاتی جامعی برای بانوان مبلغه حوزه‌های علمیه خواهران تبدیل می‌شود و بر این مبنا، دوره‌های آموزشی مشخصی نیز برای این افراد می‌گذاریم تا از وجود آنها در امر تبلیغ دینی بهره ‌گیریم.
آزادیخواه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 400 مبلغ در ماه صفر در مراکز مختلف همدان مستقر می‌شوند، به متمرکز شدن هیئت‌های عزاداری همدان در روز اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: برنامه تجمیع هیئت‌های مذهبی همدان به صورت طرحی شاخص و محوری در قالب یک هیئت عزاداری در میدان امام خمینی(ره) همراه با عزاداری و نوحه‌سرایی است.
وی تصریح کرد: بحث متمرکز شدن هیئت‌های عزاداری همدان در یک هیئت، به صورت جدی در جلسات مختلف مطرح و کارشناسی شد که بر این اساس محدوده خیابان‌های میدان امام (ره) را بررسی کردیم اما با این وضعیت، به صورت یکسان و دفعی نمی‌توان همه هیئت‌های عزاداری را متمرکز کرد.
آزادیخواه در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای فرهنگ‌سازی بیشتر، امر متمرکز شدن هیئت‌های عزاداری در همدان در یک هیئت به صورت منسجم مورد توجه قرار می‌گیرد که بر این اساس امیدوار هستیم این برنامه برای سال‌های آتی نیز با قوت ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول