اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور گسترده مردم صورت گرفت

برگزاری باشکوه مراسم اربعین در شهرها و روستاهای عسلویه

خبرگزاری فارس: مراسم اربعین حسینی در شهرها و روستاهای عسلویه با حضور باشکوه مردم و مسئولان برگزار شد.

برگزاری باشکوه مراسم اربعین در شهرها و روستاهای عسلویه
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام‌ علی پور‌رضا استاد حوزه و دانشگاه، عصر شنبه در مراسم ویژه اربعین حسینی در مسجد کمپ بیدخون مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: عزاداری سالار شهیدان موجبات دوام اسلام را فراهم کرده و بعد از گذشت 1400 سال ذره‌ای از عشق مردم به اهل‌بیت(ع) کم نشده است.

وی با تاکید بر لزوم شناخت ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) افزود: بهترین راه برای شناخت انگیزه‌ امام حسین(ع) از قیام عاشورا رجوع به کلمات خود امام(ع) است و در واقع بیانات ایشان این مسئله را به خوبی تبیین کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: هرکسی این حادثه‌ کوتاه از نظر زمان اما بلند از نظر پیام را با برداشت خودش تحلیل و تبیین کرده، ولی ما قبل از هرکس و هر جریانی می‌توانیم با مراجعه به سخنان خود اباعبدالله‌الحسین(ع) تحلیل این قیام را از خود امام (ع)دریافت کنیم.

پور‌رضا با بیان اینکه انگیزه‌های قیام سالار شهیدان را می‌توان در پنج بخش بررسی کرد؛ یادآور شد: انگیزه‌ دینی، یعنی حفظ دین، انگیزه‌ فرهنگی یعنی جهل‌زدایی، انگیزه‌ اجتماعی یعنی اصلاح انحرافات موجود در جامعه، انگیزه‌ سیاسی و انگیزه‌ شخصی از مهم‌ترین انگیزه‌های امام(ع) برای قیام بودند.

وی در ادامه عنوان کرد: انگیزه‌ سیاسی یعنی شناساندن امام (ع) به جامعه و اینکه هرکسی نمی‌تواند جامعه را اداره کند؛ جامعه اسلامی باید با قوانین اسلامی اداره شود و قوانین اسلامی را کسی جز پیامبر (ص) و ائمه(ع) و بعد از ائمه (ع) کارشناس دینی نمی‌داند.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه ضمن تشریح انگیزه‌ شخصی امام حسین(ع) برای قیام خاطر نشان کرد: انگیزه‌ شخصی یعنی با توجه به فضایی که در آن زمان ایجاد شده بود و بنی‌امیه امام (ع) را به‌عنوان کسی معرفی کرده بود که از دین خروج کرده، اباعبدالله(ع) باید در چنین شرایطی به دنیا اعلام می‌کرد که کیست و برای چه قیام کرده است.

بر اساس این گزارش، مراسم اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور در شهرها و روستاهای مختلف عسلویه با حضور باشکوه و بی‌نظیر مردم برگزار شد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول